Bröstcancer och att överleva

Jag jobbar och sliter för brödfödan nummera.. annat var det för ett år sen… då var jag i slutet av min cytostatikabehandling och orkade knappt kliva ur sängen…

På jobbet igår diskuterade vi bröstcancer..

Det var inte tungt på något sätt…

För ju mer man pratar om det dessto lättare blir det med ordet cancer. För tyvärr så är det fortfarande så att ordet cancer=döden. Så är det inte längre…

När ska människor förstå detta?? Det kvittar hur mycket information som cancerfonden vräker ut.. det är ändå döden man tänker på när man hör ordet cancer…

Nu tycker jag att vi vänder på det… ordet cancer ska vara lika med att få behandling och överleva… så hjälp mig nu att stödja min insamling till Rosa bandet!!!!!!!!

Andra bloggar om: , , , , ,

2 svar

  1. Hello dear..
    Tack för alla dina vackra ord.
    KRAMAR MASSOR!
    Kommer att hålla till här nu..

  2. Hej!!
    Vi har faktiskt pratat lite om bröstcancer ett tag också. Mammografivagnen står i stan, och jag är lite skraj för den kan jag ärligt säga.
    Jag har inte fyllt 40 än så jag har inte blivit kallad. Jag har ingen i släkten som har haft bröstcancer, så jag har inte känt behov av att be o en kontroll tidigare än när det blir dags.
    Vi har däremot cancer i släkten, som slutat illa för alla de som fått eländet. Men jag har en kompis som hade malignt melanom och blivit bra efter många om o men. Grejjen är den att jag blivit lite skräckslagen då jag varit sååå dålig på att känna efter knölar i brösten o inte har en aning om hur eller vad man ska bli orolig över. Trots att jag läst info så skulle jag kunna tro att båda brösten är fulla av cancer pga konstiga knölar. Men jag har alltid haft så….vet inte hur man ska känna om det är annorlunda. Har du nåt bra tips på hur man bäst kan känna om nåt är fel?!
    MVH
    Pillan

Kommentera

