Bristen på läkare

när det gäller mammografi står det om att läsa här:

Det är så smidigt.. För alla ser vi ungefär likadana ut på insidan.

Så varför inte.

Jag vet hur det var när jag gjorde min första CT-lunga och jag fick vänta en vecka på svaret. Varför? Jo, för att på mitt sjukhus finns inte tillräckligt med läkare som kan tolka bilderna och därför skickas de till Barcelona för bedömning. Eftersom man gör detta redan så kan man väl lika bra skicka mammografibildet??

I nuläget så kan detta vara en mycket bra idé, för jag vet hur det är att vänta på besked… den tiden fram tills man vet är outhärdlig… har man inte haft ångest innan så har man det nu…

Andra bloggar om: , , , , , ,

2 svar

  1. Finns inget värre än att gå och vänta på ett besked. I alla fall hör jag till dem som oroar sig mycket och det kan man ju inte hjälpa!
    Ha en fin helg!

  2. Så är det. Väntan är värst. Jag själv mår mycket bättre nu när jag äntligen fått börja med cyto´n än innan.
    Kram till dej!
    Alexandra

Kommentera

