Hösthelvete och bloggtorka

Det är höst.. det är kallt ute…

Jag som alltid har varit fruktansvärt frusen av mig.. har bara en filt och ett påslakan nummera.. innan jag blev sjuk låg jag inrullad i ett stort och mycket varmt duntäcke och ändå var jag tvungen att ha raggsockor på fötterna.

Nummera så ligger jag under en gammal sliten filt som är instoppad i ett påslakan.. och jag är varm.. jag är jättevarm.. men ändå vill jag helst inte kliva upp ur sängen då jag vet att lägenheten i sig är svinkall… Detta för att inget är tätt. Balkongdörren kan vi inte stänga helt.. så det är kallt på golven.. tackar gudarna för mina fårskinnstofflor.. (sliter ut ett par om året)..

Annars är det lugnt med mig…

Mycket lugnt.. och jag bara väntar på att rasa ner i något mörkt metastastankehål eller att jag återigen ska få rosfeber eller helt vanlig feber… För nu är det längesen.. tror knappt att jag har varit frisk så här länge…. på ett bräde…

Nu är det snart ett år sedan jag slutade med cytostatikan… och det kommer bilder förre och efter.. maken ska få ta kort på mig den dagen som det är tid…

Armen gör ont.. ska iväg den 31 till sjukgymnasten.. får se vad hon skall plåga mig med… och vad hon kommer fram till..

Nästa vecka blir det nog inte bloggat så mycket.. jag ska jobba måndag och tisdag natt.. och sen ska jag jobba hela helgen.. eller rättare sagt.. jag ska jobba nätterna.. mycket härligt med en bra lön i november..

Andra bloggar om: , , , , , ,

11 svar

  1. Härligt att du kommit igång me jobbet så bra som du gjort.
    Åker till Scotland på psykiatrikonferens imorgon 🙂

    kramisar

  2. Det går ju snabbt mot jul och då är det inte fel med en stadig lön! Pengarna rullar gräsligt fort då tycker jag!
    Ha en bra arbetsvecka!

  3. Då får jag väl titta in här istället nu då när jag vill säga Hej!!!!
    Hej!!!
    Kram,
    Tizzel

  4. >Hej vännen .

  5. Kramar till dig Pysan!!!

    Knytet

  6. Pysagumman, kul att du fått så fin blogg! Har svarat din stalker på AB-bloggen. Underar om han inte ska amälas igen, på gränsen en gång till. Han mår avgjort inte bra psykiskt. Trodde att han bara försökte vara ironisk sist, men efter denna bloggen inser jag att han är sjuk. I huvet. Krya på dejj, det är en hård kamp du för, ge inte upp. Tänker mycket på dig!!! Uno

  7. Ojj, nu har den där idioten drabbat mig, hoppas han ger sig. Kram igen.

  8. Anmälde honom igen, såg vad han skrivit om dig!

  9. Skät dig själv, gumman, så sköter vi attackerna!!! Kram

  10. Uno: Älskade vän.. jag klarar bröstcancern..
    Stalken är så välkommen hit för att lägga en kommentar.. om han nu vågar..

    Kram I massor Pys

  11. Hej igen, Pysan! NU hittade jag hit! 🙂
    Jag SÅG den här länken på din AB-blogg, men eftersom den hade samma namn så testade jag den inte ens… Noterade inte rubriken ovanför länken – du vet hur snabb det går ibland/ofta, när man surfar runt…

    Sköt om dig – går det inte att få värden att göra vid balkongdörren???!!! Att frysa är hemskt, själv har jag ganska kallt inne (för att spara på uppvärmningskostnaden) och håller mig bäst varm gm att sitta på bäddvärmaren i sängen, och har laptopen i knäet…

Kommentera

