Orkade

Förra året orkadet jag inte titta.. det låg mig för nära då.. utan hår och veta att jag hade en cytostatika omgång kvar.. fast det blev inte så.. jag fick blodförgiftning istället… och jag hade just varit inne och fått min 6:e omgång med FECen.. iår tittade jag och det sas en massa som var himla bra…

Speciellt minns jag en som sa att det var dags för männen att sluta jämföra sina mobiler och börja stödja kvinnorna istället…

Sen matchen mellan killar och tjejer sa en hel del.. tjejerna gav mer.. och ändå som Reneé sa.. ni killar har dessutom mer i lön.. kan säga en hel del…

Undrar när det kommer en blå gala.. och hur mycket som kommer in då? Eller en grön gala.. för den delen glöms bort.. varför inte göra en könsgala.. prostata/bröst och gyn…???

Fast det kanske är på tiden att göra en stor jättegala.. en rosa/blå gala.. så att även prostatacancern kommer i fokus… fast det är bara gamla gubbar som drabbas av detta… bröstcancer kan alla tjejer och faktiskt även män drabbas av….

Så Char-lotte.. jag lyckades titta.. och jag är glad för alla pengar som kommit in…

56 miljoner var det sista jag såg…

Så nu kan man glädjas ett år till… och jag hoppas att det blir verklighet med att 2015 så kommer 90% av alla kvinnor som drabbas av bröstcancer att överleva…

Samtidigt så kommer de där idiottankarna… jag kan ju faktiskt fortfarande få återfall eller metastasjävlar…

Har jag inte lite ont???

Nej, skärp dig!!!

Andra bloggar om: , , , , , ,

Ett svar

  1. Forskningen måste verkligen fortsätta att gå framåt! Viktigt, viktigt!

Kommentera

