Den ena sjukan efter den andra

Jag känner just nu att jag vill bli frisk.

Jag var till sjukgymnasten idag på det stora sjukhuset. Det är så att jag har konstat ont i min högra arm. Jag har hela tiden trott att det har med min cancer att göra.. men det var det inte. Så nu har jag en diagnos till.. Hur kul är det på en skala?

Sjukgymnasten kollade min arm och vilken rörlighet jag hade.. det var inte så positivt.. det som var positivt är att det kommer att gå över med tiden..

Jag har nämligen något som kallas för ”frusen skuldra”. Detta gör att axelleden blir sjuk och gör att rörelserna hämmas.. och med smärta. Vila min arm ska jag göra och jag ska också palla upp med kuddar i sängen. Kommer att ligga mellan två kuddar.. allt för att vila min axel.. smärtan kommer att finnas ett tag till och likadant med rörelseinskränkningen.. jag som trodde att det hade med operationen att göra fick snabbt slå de tankarna ur hågen.. för vem som helst kan drabbas av detta..

Det kommer att göra ont ett tag till och sen kommer det att vända.. Sjukgymnasten trodde att om två år så kommer min axel att vara helt läkt och jag kommer inte längre att ha ont. Så det är ju positivt..

Kan också tala om att jag fick beröm för jag har bra rörlighet när det gäller min hudflick (där bröstet satt). Så det var i alla fall något som var bra.. och det är inte skelettcancer.. fast min tanke på det har nog varit större än jag trott…

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

10 svar

  1. Skumt, men det är nog så att om man är sjuk på ett ställe så inverkar det på kroppens ”balans” och skapar mer slitage nån annan stans. Så är det med mig i alla fall, ett benbrott på ena sidan skapade ett lätt slitet knä på andra. Fixa till dej och din arm och ta bort cancerjäkeln för gott!!!! Tack för kommentar dessutom

  2. Skönt att det var något övergående även om det tar sin ”lilla” tid!
    Ha en bra dag!

  3. Bra att det var ngt övergående, hoppas du kan sova gott bland dina kuddar.

    Ha en fin dag idag, 1 november redan..

    Kram:)

  4. Så tröttsamt att det inte tar slut med problem, men ajg hoppas att den snart läker (och lite fortare än 2 år).
    Kram
    Lena

  5. STOR KRAM!
    Stöder din insamling, så klart!

    Hälsningar från samtliga på Torpet.

    Knytet ditt.

  6. HÖSTLOVSKRAMAR FRÅN ZAKYNTOS 2

  7. Ja, det verkar vara svårt att få känna sig helt frisk! Var kommer du att få göra din rekonstruktion någonstans, vilket sjukus??

    Kramar/C

  8. Char-lotte: Jag vet inte.. bara att jag ska träffa plastiken på det vanliga sjukhuset…

    Kram Pys

  9. Är det inte det ena så är det det andra!
    *suck*
    Vi får ta en liten partykväll igen snart så ska du se att allt blir .. inte bättre kanske, men lite roligare! En liten stund i allafall!
    Kram till Pysan från Tizzel

  10. Ja.. men då får vi vara i din blogg.. för jag fick städa min i flera dagar efteråt.. och se hur det blev Tazzel.. inte många inlägg kvar.. *ler*

    Kram Pys

Kommentera

