Vad jag fick på posten

Efter att ha hållt er på sträckbänken över ett dygn.. för det kom en viss man in i mitt liv emellan och jag kände att jag var tvungen att tillbringa en dag i sängen med honom… så kommer här nu svaret på detta inlägget och detta inlägg.

Det jag fick på posten var en kallelse. En kallelse som gjorde mig arg och förbannad och som fick mig att ifrågasätta sjukvården…

En kallelse till mammografi!!!!!!!

Jag förstår inte hur man kan skicka ut en kallelse till någon som gjorde en mammografi nu i höst.
Jag förstår om sjukvården går back om det är så att de ska skicka ut en kallelse till varenda kvinna.

För de kan inte ta bort mig ur systemet.. kallelserna går ut automatiskt… Har ni varit med om siket skitsnack.. Det värsta är att jag kommer att bli kallad om ett år och då är det på remiss… och om 20 månader då det sker automatiskt… inte undra på att sjukvården går med förlust.. tänk vilka kostnader som kommer till när det blir så här…

För att inte tala om vad mitt psyke klarar av.. det är inte så kul att göra mammografi och sedan få en ny kallelse slängd i ansiktet så här.. speciellt om de här i regionen har sänkt åldern för mammografri från 45 till 40 år.. för hade de gjort det för 2 år sen så hade jag uppfångats betydligt tidigare än vad jag gjorde…

Andra bloggar om: , , , , , ,

15 svar

  1. det kan vara så att dom inte vet och får skriva hur mycket av bröstet som är borttaget pga sekretess och därför kallar till mammografi…

  2. Visst är det slöseri med pengar och tid men försök se det positivt. Det är bättre att de kallar en gång för mycket än en gång för lite. Sedan kan man ju tycka att en viss samordning borde fungera…
    Kram och ha en bra kväll!

  3. Till er båda: Mammografin görs på ett ställe.. eller rättare sagt kallelserna skickas ut från samma ställe. Det hade inte varit svårt att lägga in ett litet filter i dataprogrammet som talar om att den eller den patienten har gjort mammografi detta året!

    Jag tänker också på dem som nyligen genomgått en mammografi och fått ett bröstcancerbesked.. då är det inte kul att det dyker upp en ny kallelse i brevlådan…

    Kram PYs

  4. Nä.. det där kan ju inte ha känts så kul…😦
    Men det kanske blir roligare om du får en KRAM?
    KRAAM!
    /Tizzel

  5. *gråter*
    Varför får inte jag vara med på din kompis-lista???
    *gråter ännu mer så det skvalar ner hela tangentbordet*
    Är vi inte kompisar längre?? *hulkar*
    Ska vi aldrig partaja och skåla ta mig fan mer??
    *gråter mig till sömns*…

  6. Käraste finaste Mys-Pys!!!
    Jag känner mig HEDRAD!!!!!!
    Tänk att JAG fick bli en FESTKOMPISS!!!!
    KRAM på dig och Skål ta mig fan på dig också!!!!!
    /Tizzel

  7. Jag förstår din känsla och håller med dig, det borde inte vara så svårt att ordna..

    Kram:)

  8. E dom kloka eller? Inte att undra på varför svensk sjukvård kostar så mycket men gör så litet per läkare.

  9. Madonnan: nä, jag tycker inte det…

    Uno: Det är sant. De är inte kloka…

    Kram till er båda
    Pysis

  10. ..nä..fyfan..det kan inte ha varit kul att få..

    usch
    *kram*

  11. Ja, de där ”automatiska” kallelserna är inte roliga! Har själv fått två kallelser till cellprovstagning (från en livmodertapp som jag inte har).

    Bra att de sänkt mammografiåldern i din sjukvårdsregion. Fast så klart synd att just du inte fick någon glädje av det!😦

  12. Festkompis menar jag ju… Inte festkompiss! *skrattar*

  13. Hmmm. det var stöd som jag uppskattar Pysan. Jaha, ska sjukvården i Skaraborg göra bort sig ytterligare nu..
    Man blir rätt trött Pysan..å jag förstår att du blir ännu tröttare. Pöss å Kram, å hälsa Guben å ungarna.

  14. KRAM!

  15. Förstår dig, men å andra sidan är det väl bättre att kalla alla så man inte missar någon?

    Hoppas allt är bra
    kram

Kommentera

