Min hjärna

Tänk nu på att jag inte direkt har någon psykologiutbildning. Jag har bara tänkt till själv och ransakat mitt inre och min hjärna…

Varför jag blir som jag blir i vissa situationer…

I fredags blev det så att en sådan situation uppkom och jag tänkte till vad det var som hände..

Genom att jag gjorde så och satt ner och pratade med den älskade maken så var det många puzzelbitar som föll på plats..

Jag lär mig fortfarande om hur jag funkar…

Fast jag är över 40 så kommer jag aldrig att bli fullärd på hur jag uppfattar vissa situationer och min hjärna är inte riktigt som alla andras…

Jag får leva med detta.. det är ett handikapp ibland.. när hjärnan helt tar över och blir så enkelspårig att den inte kan ta till sig något annat än det som den har på just det spåret som den är inne på.. några andra argument finns inte..

Jag gav maken några kontkreta tips som han kan göra för att underlätta både för mig och honom när min hjärna bara ser ett spår…

Jag hoppas att han gör detta nästa gång..

Tror att det kan bero på det syndromet jag har.. att jag är som jag är..

Andra bloggar om: , , , , ,

9 svar

  1. vännen. Att du reagerade som du gjorde (inlägget posten) är helt normalt som jag ser det.

    menar..om jag under en längre tid legat under hård press psykiskt och fysiskt så skulle jag troligen bli så mkt mer känslig för yttre faktorer som till exempel ditt brev som du fick på posten.

    De flesta blir enkelspåriga och särkilt när de befinner sig i affekt av något slag. Oavsett om man har en diagnos eller inte.

    det är min erfarenhet..

    men om du misstänker att du har syndrom av något slag så föreslår jag att du tar kontakt med sjukvården och begär en utredning ..(vet inte hur det går till i vuxen ålder)..för då får du veta säkert.

    *kramar om*

  2. tänkte på en grej…har du nåt syndrom? kom faktiskt på att jag eggentligen inte vet..men uppfattade på ditt inlägg som att du själv var osäker på det..

    i så fall ber jag om ursäkt.

    *styrkekram*

  3. […] Check it out! While looking through the blogosphere we stumbled on an interesting post today.Here’s a quick excerptMin hjärna Tänk nu på att jag inte direkt har någon psykologiutbildning. Jag har bara tänkt till själv och ransakat mitt inre och min hjärna… Varför jag blir som jag blir i vissa situationer… I fredags blev det så att en sådan situation uppkom och jag tänkte till vad det var som hände.. Genom att jag gjorde så och satt ner och pratade med den älskade maken så var det många puzzelbitar som föll på plats.. Jag lär mig fortfarande om hur jag funkar… Fast jag är över 40 så kommer jag aldrig a […]

  4. Ibland förvånar man sig själv! På gott och på ont…
    Ha en bra måndag!

  5. HelenaQ: Jag har ett syndrom…Jag har ett mycket ovanligt syndrom som heter Noonans syndrom…

    Sonen har det också… Och vi blir så lika varandra i dessa situationer enligt maken…. Och så har jag tänkt till…

    Znogge: Detsamma till dig…

    Kram till er båda
    Pysis

  6. Glöm inte att syndromet INTE påverkar din värme och intelligens.

    Pöss

  7. Du Pysan… Min hjärna är precis likadan… Den tar över kommandot över hela mig till den milda grad att jag inte har en chans att vinna över den! Det kör på i hundranittio liksom!
    Nästa gång tar vi lite vin ihop och skålar så kanske de där vimsiga hjärnorna lugnar ner sig lite. Var inte det en bra idé så säg!!!
    KRAM!

  8. ok..då vet jag. Håller med VB..glöm inte det pysan. Glöm aldrig bort det.

    *kram*

  9. Vet inte, men ett problem är kanske att man levt hela livet som man är. Så om man då i vuxen ålder får man ett namn på det och då skall man tänka på det hela tiden att man är annorlunda än de flesta andra. Det är SKITSVÅRT (tycker jag i vart fall)!!!

    En katt är en katt är en katt och tänker knappast på att hon är en katt. Så är det väl för var och en med eller utan syndrom. Det är svårt att jämt hålla i minnet att man har vissa svårigheter. Lika svårt som att hela tiden tänka på att nu skall man andas in och nu skall man andas ut. Det bara är så ju. Man bara är den man är.

Kommentera

