Recept som försvinner

Jag har ett recept som gäller ett år på tamoxifenen. Nu har jag 11 tabletter kvar och det var tid att leta upp receptet.

Tror ni jag hittar det?

Nej, jag vet att jag har lagt det på ett bra ställe för att det inte skulle komma bort.. men vilket ställe var det? Det kommer jag inte ihåg.

Så nu ska jag fixa ett kuvert som sitter vid datorn och däri skola jag stoppa ner receptet så jag kan få ut mina piller…

Säg inte till mig att jag är slarvig.. för det är jag inte.. men receptet är borta… eller rättare sagt.. det ligger på det där säkra stället som jag hittade för det.. och det betyder ju att stället är säkert.. eftersom jag inte hittar receptet…

Jag fick ringa kirurgmottagningen och de lovade att fixa fram ett nytt recept..

Andra bloggar om: , , , , , ,

7 svar

  1. Det är säkert ”freudianskt”, du vill inte äta pillrena…

  2. Du kan även få recepten ”sparade” på apoteket. Smidigt, med tanke på att man inte behöver ha dessa pappersrecept att hålla reda på!

    Kramar/C

  3. Känner man igen det! Fick en ring som en ”krya på dig” present efter min operation. Den la jag på ett säkert ställe, jag letar än, efter snart 7 månader. Kram Gunsan

  4. Brukar alltid förvara recepten tillsammans med tablettburkarna.

  5. Kan du inte få ett elektroniskt recept? Det underlättar rejält tycker jag som också lyckas bli av med dem…

    Trevlig fredag!

  6. Svar på kommentar: Pysan: Jaha, det verkar stå 2-1 nu och sedan jag mitt emellan, som inte kan bestämma mig? 😀 Ja, ni gör det inte lättare för mig, kära vänner…! 😉 Kram!

  7. du hade kunnat få mina tamoxifen (tålde inte dom)
    men det är förståss bättre m nytt recept.
    trevlig advent!
    hoppas magsjukan inte var så brutal mot dig o snart gick över.
    kram

Kommentera

