100 tabletter för 3994 kronor och 50 öre

Det låter inte klokt. Fast det är sant.

Jag ska börja med något som heter Aromasin.

Denna tablett är visst mycket bättre för överlevnaden efter en hormongillande tumör..

Så nu blir det till att käka tabletter som är svindyra.. som tur är så ingår de i högkostnadsskyddet.. så nu har jag frikort på medicin..

Om man jämför med tamoxifenen som kostade 294 kronor för 100 tabletter.. och med enorma biverkningar.. så verkar de här bättre.. inte lika många biverkningar.. och cancer finns inte bland biverkningarna…

Hur jag sen mår av dem återstår att se.. för jag börja på tisdag med dem…

Önska mig lycka till!!!

Andra bloggar om: , , , , , ,

6 svar

  1. Jag önskar dig självklart lycka till och konstaterar att visst är det tur att det finns ett högkostnadsskydd!
    Ha en bra fredagskväll!

  2. Klart jag önskar dig lycka till…..
    Kram

  3. Hoppas du slipper biverkningar…*håller tummarna*
    Tyckte dock att det var lite humor i att så dyra tabletter har en så exakt summa som en femtioörings utjämning. Är det noga så är det…*L*

  4. Det är samma typ av tablett som jag äter, min heter Arimidex. Men de är aromatashämmare båda två. Tyvärr är en biverkning ledvärk och stelhet i lederna, naturligtvis är jag drabbad av det. Bentätheten i skelettet kan även minska, så kolla upp så du får göra en bentäthetsmätning. Det gjorde jag, och äter nu kalciumtabletter för att förhindra ett skört skelett. Önskar dig ett stort lycka till med dina nya tabletter och hoppas du slipper massa otrevliga biverkningar.

    Kramar/C

  5. Självklart, lycka till… att du blivit utvald att få äta dyr medicin! Den fungerar nog också!

  6. absolut, lycka till!
    håller tummarna för så få biverkningar som möjligt.
    kram lotta

Kommentera

