Aromasin

Idag tog jag min sista tamoxifen.

I morgon börjar jag med mina aromasin.

Ska bli intressant att se om mina biverkningar av tamoxifenen släpper då och jag får nya av aromasinen.

De biverkningar som kan följa är följande:

Mycket vanliga: sömnlöshet, huvudvärk, blodsvallningar, illamående. ökad svettning, muskel- och ledvärk, mild påverkan av levervärden och trötthet.

Vanliga: aptitlöshet, depression, yrsel, karpaltunnelsyndrom, buksmärta, kräkningar, förstoppning, matsmältningsproblem, diarré, hudutslag, håravfall, smärta och vätskeansamling i benen.

Mindre vanliga: sömnighet och kraftlöshet.

Sällsynt: påverkan på blodbilden.

Detta är alltså biverkningarna.

Ser man då till mig så har jag redan svettningar, huvudvärk och så sover jag dåligt. Mina sömnproblem nu är ju att jag måste upp och kissa på nätterna och det har med min cancerbehandling att göra… Efter denna lilla tur till toaletten så har jag svårt att somna om.. för det är då tankarna kommer…

Huvudvärken har jag haft i många år.. så den beror inte på cancern.. (än och jag hoppas att jag ska slippa få metastaser på hjärnan och få värk av det).

Svettningarna klarar jag av.. fast det är jobbigt när de bara kommer… men jag vill bli frisk och slippa cancern så det är lika bra att härda ut…

Det ska bli intressant och se om min smärta i tumörområdet försvinner.. för den har jag ju av tamoxifenet och av strålningen.. ska också bli intressant och se om jag får några biverkningar av den här tabletten.. den som lever får se…

Jag ska ju äta aromasin eftersom det ger en högre överlevnad efter tamoxifenen…

Jag kommer att återkomma till varför jag ska äta aromasin istället för tamoxifen…

Andra bloggar om: , , , ,

3 svar

  1. hej! Är inte livet underbart! När man läser biverkningarna på dessa tabletter. Både tamoxifenet och dina nya, får ” välja mellan pest och kolera” en ny innebörd! Inga roliga tabletter att stoppa i sig. Jag har bara gått upp i vikt, blir arg som fan, fort som fan och svettas som en gris så fort jag stressar upp mig det minsta, men det är ju lindriga saker som man klarar av! Hoppas du får det bättre nu! Miljoner kramar Gunsan

  2. Fan ta cancer och cancermediciner!

    Tänkte tipsa dig om att man nu ska börja med en ”ny” behandling för just bröstcancer, man för in elektricitet i tumören ocg grillar tumören.Men det kanske du redan har läst.

    Pöss på sig!

  3. Hejsan.
    Vad kostar 90 piller Aromasin?

    Hej
    Lite nyfiken på varför du undrar?
    Men för 100 tabletter får man betala 3994 kronor.. de ligger i den storleken.. så då kan du räkna ut summan själv.. 399.40 per tablett.. och gångar med 90..

    Kram Pys

Kommentera

