Fått lite cytostatikavibbar

När man läser biverkningarn på den nya medicinen.

Biverkningar på cytostatika är: Förstoppning, illamående, ledverk, sömnlöshet, aptitlöshet, trötthet…och sist men inte minst.. håravfall…

Är det fler än jag som får vissa cytostatikavibbar av den nya medicinen??

Jag får det.. jag vill inte förlora mitt hår igen.. jag är så nöjd med den frisyren jag har nu…

För det är en viss skillnad eller hur?

pysan-i-rod-troja.JPG efter-003.jpg

Andra bloggar om: , , , , ,

9 svar

  1. Jo jag gjorde samma reflektion när jag kollade upp några av de här medlen i Fass -cytostatika light – eller nåt..inget man gladeligen petar i sig i 5 år men vilket val har vi….
    Kram
    L

  2. Usch, hoppas du slipper alla ruskiga biverkningar…..kram

  3. Lena: Nä.. har vi något val??? Jag har hellre lite ont och svettas än att få tillbaka cancern…

    NSSK: Ja.. än har jag bara lite ont i knäna… men vet inte än…. om det är ledvärk…

    Kram Pysis

  4. Huga..tänk vad mediciner åstadkommer…..med det goda ska det följa hemska biverkningar….suck

    Du är lika snygg med eller utan hår 🙂

    Kram

  5. Hejsan! Missminner jag mig inte, var det väl ev. håravfall som biverkning av tamoxifenet med, och det ser ut som om ditt hår frodade under den tiden så vi håller tummarna att det blir detsamma med de nya. Mitt sitter kvar, glanslöst och tråkigt, men det är nog humöret som gör det…. Kram Gunsan

  6. Jag tappade delar av mitt hår av ofarlig sjukdom men även det var väldigt jobbigt… Oron gjorde att ännu mer föll av… Dessutom kan spiral ge håravfall som biverkning. Något som det förr inte informerades om! Men det är ju i-landsproblem i sammanhanget!

  7. Hej! Borde slita mig och fixa till mig inför träffen jag men kan inte slita mig från min nya blogg, är så kul att lära sig allt nytt där. En fråga igen: kan man inte ändra tex där det står kommentarer, är en så liten och trist ruta, har sett många som har kul rutor där de skrivit något personligare än det tråkiga ”comments”, går det ändra? Bra du är så duktig på det här. Ha en bra lördag. Kram

  8. ….ps hur får man fram mailadressen så man kan klicka på den….??

  9. Tackar för välkomsthälsning!:-)
    Ruggiga biverkningar hörru…men grym hårutveckling! Hoppas du får ha kvar krullet!:)
    Fridens liljor till dig! Kram

Kommentera

