Vad händer 2008

Nu är det ett nytt år..

Vad ska jag göra… det enda jag vet är att jag vill jobba.. och så ska jag till plastiken…

Inget nyårslöfte.. för de är ändå bara till för att brytas..

Jag har också blivit taggad av Leo Beata så jag får väl ta den först:

Följande regler gäller: ”Det behöver inte vara realistiska önskningar eller materiella saker. Så här gör ni: Skriv en önskelista med sju önskningar. Motivera dem, kort eller långt. Tagga sju bloggare som ska göra detsamma.”

1. Min första önskan är att få fortsätta vara frisk.

2. Min andra önskan är att få slippa metastaser och gärna också tankarna på dem.. fast jag vet att det är omöjligt..

3. Denna önskan är att Fredrik Reinfeltd tar sitt förnuft till fånga och utlöser nyval eller avgår frivilligt.. Det är upp till honom själv… är makten så stark för honom att han inte inser att Svenska folket inte gillar hans politik…

4. Jag måste också önska att jag får lite pengar.. bara så där så att man klarar sig.. en årslön på banken hade inte suttit fel…

5. Att bostadsområdet jag bor i försätts i tvångsförvaltning så vi kan få varmt och skönt i lägenheten.. och inga dragiga fönster etc.

6. Denna önskan är att alla de mina ska få vara hela och friska under hela året…

7. Denna önskan är att jag inte skickar utmaningen vidare och att jag i fortsättningen slipper bli utmanad på dylika saker.

Så.. det var det…

Nu önskar jag er alla en god fortsättning på det nya året… ett helt år väntar på oss…

Andra bloggar om: , , , , , ,

3 svar

  1. Gott Nytt år Pysan!

    Vi håller väl tummarna för att vi får vara friska detta nya år :)))

    Jag blev också utmanad…trots att jag inte gillar utmaningar på bloggen…håller verkligen med dig angående Fredrik Reinfeldt…måtte karln avgå..men så mycket vett har han väl inte

    Kramar i massor

    Pys svarar:

    Ja.. Jag håller tummen för dig… det vet du…

    Kram Pys

  2. Hoppas alla dina önskningar slår in och att alla får vara friska… och Reinfeldt ska skaffa ett annat jobb… varför inte ett lågavlönat deltidsarbete i klädaffär med lång resväg och urusla kommunikationer…
    Ett långvarigt besök i verkligheten är för övrigt nå´t som dom flesta politiker skulle behöva…
    Tack för att du antog utmaningen, ska inte komma med flera!

    Pysan svarar:

    Det var önskningar… jag önskar att inte bli utmanad fler gånger.. men vet att jag kommer att bli det… det var mest på skämt jag skrev sålunda…

    Ja.. Fredrik Reinfeltd som undersköterska under en vecka.. han är välkommen till oss.. så får han se hur vi har det på golvet… *ser honom framför mig när han torkar både det ena och det andra*

    Kram Pys

  3. Önskar dig en fin start på det nya året! Kram!

Kommentera

