I nattens sena timma

Sitter här och reflekterar över fredagaskvällens begivenheter.

Det sas en hel del vettig men det gick visst inte in.. inte det där som skulle in… det där viktiga… det där som var meningen med att personen skulle veta..

Det där samtalet som man har bävat för… hur personen skulle reagera.. Jag hade tre tänkta alternativ

  1. Bli förbannad och gå därifrån.. innan allt var sagt…
  2. Bli sur men ändå förstå budskapet…
  3. Hålla sig neutral..

Nu blev det alternativ nummer ett… och detta resulterar i totalt förbud.. vi andra var eniga..

Så nu står vi där.. på samma punkt som vi gjorde innan.. med den reservationen att det är ett förbud tills personen har greppat det vi vill…

Jag sitter ändå frågande… Kan man lära gamla hundar sitta??

Andra bloggar om: , , , , ,

5 svar

  1. *smyger in……tittar förskräckt….hoppas du inte är arg på mig för den där gästbloggningen jag vann…..har haft så mycket annat att göra att jag inte orkat tänka så långt som att skriva nåt vettigt att lägga in hos dig…..sorry…..var inte arg……kraaam*

    Pys svarar:

    Det är fritt fram.. tänk du ett tag till…

    Kram Pys

  2. Jag vet inte vad det var du skulle diskutera och det kvittar kanske. Men synd att du blev arg och gick! Samtal även högljudda sådana är alltid bättre tror jag!
    Ja, jag tror man kan lära gamla hundar sitta det tar bara mycket längre tid och kräver mer jobb🙂
    Kramar

    Pys svarar:

    Det var inte jag som blev arg och gick.. det var den personen vi skulle prata med…

    Kram Pys

  3. Aha då är det verkligen inte lätt!🙂

  4. Jag tror att man kan lära en del gamla hundar sitta…men långt ifrån alla tyvärr…

    Kram

  5. Det är inte lätt att veta hur någon skall reagera. Eller hur man själv skall reagera för den delen. Jag kan ofta bli överraskad av mina egna känslor – reagera som jag inte tänkt mig, och ja, sen är det försent då.

Kommentera

