Bröst.. bara bröst…

Lägger mig nu i diskutionen om att bada topless i badhusen…

Jag som kvinna ska kunna välja om jag vill gå topless eller inte… ser att det pratas om att vi kvinnor faktiskt kan tända till på en manlig, hårig bringa på samma sätt som männen kan tända till på ett par vackra kvinnobröst..

Nu kommer vi då till mitt problem som inte alls är med i pratet överhuvudtaget.. ska jag då gå och säga att jag är diskriminera för att jag är enbröstad.. Jag har faktiskt bara ett bröst och jag har inte tanken på att visa upp mig offentligt på ett badhus.. inte för att jag inte vill utan för omgivningens skull.. hur ser det ut om jag kommer där med bara ett bröst.. och ett ärr där det andra skulle ha suttit..

Diskutionen som förs är för att en del kvinnor vill kunna bada topless och det tycker jag är helt och hållet upp till dem.. vill de göra det så ska de få det.. för detta kanske kan göra så att sexificeringen av kvinnokroppen minskas.. vad vet jag…

Män säger ofta att de tänder på det som de inte ser utan anar.. en klädd kvinnokropp är alltså då sexigare än en naken… eller är jag helt ute och snurrar nu….

Tanken jag får är om jag skulle visa mig topless på badhuset i Sundsvall eller någon annan badinrättning är hur många som kommer att tycka att det är osmakligt, äckligt.. eller som på annat sätt tar avstånd ifrån att jag visar mig hur jag faktiskt ser ut…

Nå, ser detta äckligt ut.. ni män och även kvinnor som läser min blogg.. är jag motbjudande?

Mitt är

Det pågår också en debatt här..

För jag har ju ett problem.. skall jag klistra på silicontutten innan jag går iväg.. eftersom det hade varit kul att bada topless.. fast jag bara har en tutte.. och nåde den som skulle ta illa upp.. det är ju så jag ser ut…

Siliconisen

Tror faktisk att jag ska uppsöka en mycket stor badinrättning för att bada topless där.. någon annan av mina bröstsystrar som hänger på?

Länkar: Aftonbladet, DN, DN, SvD, Aftonbladet, Svd

Andra bloggar om: , , , ,

13 svar

  1. Intressant aspekt, men helt parallell. Varför skulle du bry dig om vad omgivningen tycker? Hur skulle du agerat med ett vanställt ansikte, ett fult ärr till exempel? Låtit bli att gå ut?

    Nä vi människor måste lära oss acceptera och respektera varandra oavsett hur vi ser ut. Det är egentligen väldigt makabert att ta anstöt över en annans individs utseende!!

    Vänligen ,
    Joakim Hörsing

    Pysan svarar:

    Ett vanställt ansikte är nog mer vanligt eller ett ärr.. jag saknar både ett bröst och har ett stort ärr.. Fast för den skull har jag inte lust att visa mig offentligt utan kläder..

    Vi måste lära oss respekt.. för alla människor.. gamla som unga… även om vi är kvinnor eller män.. eller vilket land vi än är ifrån.. så måste respekten för människan finnas..

    Jag frågade nämligen på min andra blogg.. när jag la upp bilden på mitt borttagna bröst.. och jag fick kommentarer som jag faktistk tog bort.. för personer tyckte det var osmakligt… och faktiskt äckligt..

    Kram Pys

  2. Smällfeta ska kanske inte få ha ”mummelbyxor”, ska feta överhuvudtaget få visa sig ute, och absolut inte bada…. Vindögda är onormala, handikappade ska vi inte prata om….
    Men snälla människor, kan vi inte få vara som vi vill och behagar? Många är vi som inte är helt ung och oförstörd.
    Alla kan inte vara perfekta!
    Bättre att vara ett original än en blek kopia på någon som andra vill att vi ska vara!
    Öppna sinnena och var toleranta mot varandra!
    Med eller utan BH… låt det bli upp till varje tjej/kvinna att avgöra själv. Ingen annan ska bry sig!

    Kramar från Janne

  3. Jag hakar på Pys. Klart vi badar toppless om vi vill. Själv kanske jag inte skulle våga men vore vi två så, inga problem.
    Kram Alexandra

  4. Hej Pysan!
    Tycker inte att fotot ser äckligt ut, nu är det så här att skönheten kommer inifrån det tycker jag är helt naturligt att alla ska tycka, men så är det inte tydligen, men jag håller på dig bada på, bada toppless.
    Kram
    Anne-li (som inte kan låta bli att kika in till dig då och då)

  5. Jag har sagt det innan och säger det igen! Det måste vara upp till var och en om man vill sola/bada toppless eller inte på stranden. Det finns många kroppar som av flera olika anledningar inte är perfekta. Kanske skulle någon titta lite extra, men mer av ren nyfikenhet eller ovana än för att det skulle vara motbjudande! Så gör det som du känner för och vad som känns komfertabelt för din del!

  6. Dagens I-landsproblem!
    Jag tänker då på de tjejer som orkar hetsa upp sig över att inte få bada toppless och på de människor som hetsar över dem som gör det!
    Kom igen Sverige,folk dör av svält och AIDS i Världen. Föräldrar sörjer ihjälsparkade söner i Sverige.
    Själv är jag själaglad över livet trots att jag vet att tonårssonen ska ut i kväll och jag ligger sömnlös tills han kommer in och säger ”Hej mamma”. För det är väl det som är viktigast i livet trots allt, att de som man älskar, tycker om och alla andra finns kvar i livet med eller utan bikiniöverdel.

    Och åt dem som tycker att det är kamp om rättvisan fnyser jah högt och säger ägna kampen åt jämlika löner och åt allas rätt til livet istället.

    Nu ska jag sätta mig i soffan med mina A-kupebröst, varar det ena ganska tilltufsat och njuta av livet!
    Hade´ och trevlig helg!

    Pysan svarar:

    Jag sitter här.. och tar mig en öl med maken och låter mitt taxöra storlek a-cupa dingla fritt under bomullsskjortan.. för jag är glad att jag har en tutte att dingla med….

    Kram Pys

  7. Har råkat ut för ännu ett I-landsprobem. Kanal 9 fungerar inte så vi missar kommisarie Morse i kväll. Men sonen gick inte ut, så i natt kan jag somna i lugn och ro.
    Läste på Aftonbladets hemsida att en tredejdel av kvinnorna med hormonbehandling inte fullföljer behandlingen. Jag som bara har haft positiva upplevelser inom sjukvården under det året ställer mig frågan hur kan det bli så. En sak jag tänkte på är om man inte borde ha tätare läkarkontakt även när operation, strålning och ev cytostaktikabehanling är över.
    För egen del svettas jag gärna vidare på nätterna.
    Hade´och hörs!

  8. Har råkat ut för ännu ett I-landsprobem. Kanal 9 fungerar inte så vi missar kommisarie Morse i kväll. Men sonen gick inte ut, så i natt kan jag somna i lugn och ro.
    Läste på Aftonbladets hemsida att en tredejdel av kvinnorna med hormonbehandling inte fullföljer behandlingen. Jag som bara har haft positiva upplevelser inom sjukvården under det året ställer mig frågan hur kan det bli så. En sak jag tänkte på är om man inte borde ha tätare läkarkontakt även när operation, strålning och ev cytostaktikabehanling är över.
    För egen del svettas jag gärna vidare på nätterna.
    Men först tar jag ett glas vin, Hade´och hörs!

    Pys svarar:

    Skål då.. häver lite öl med maken… går på hormonbehandling.. aromasin.. ett vackert namn på något som är illa.. och så ska jag göra till 2012… men jag vill ju bli frisk…. slippa skiten…

    Håller med dig om mer täta besök till sjukvården och koll av oss….

    Kram i kvällen…

    Pys

  9. sorry Pysan ett bröst funkar inte för det står bara bröst=många som sjutton itne ens jag kan få vara barbröstad.

    Nä skämt och sido. Jag har döttrar som ser siliconbröst format som idoler. Vilket innebär att jag slapptuttad inte skulle bada toppless och troligen inte du. Vilket innebär att barnen tror ännu mer att dom där siliconisarna är formatet som är det som alla ska ha.

    Så vi vanligt tuttiga varianter duger inte som idoler…

    Jag vill gärna slippa tuttar i badhuset men ammande mammor är välkommna tamejsjuttsingen överallt.

    Fram för mer naturliga bröst både enbröstade och slappbröstade.

  10. Jag är gärna utan bara bröst i badhus, men samtidigt accepterar jag de som gärna vill gå utan en upplyftande överdel. Och du har ju rätt förstås, att vi ska respektera varandra. Men det är en svår fråga, inte för att det är ngt sexuellt, fast kanske en del tycker det, utan för att var ska gränsen gå? Nudister kanske också tycker att de blir diskriminerade…osv. Kanske ska det finnas avdelningar på badhus för de som vill gå utan? Nej, så krångligt det blir! Nu skriver jag medan jag tänker, märks det kanske?

    Du är fin tycker jag. Och modig och bra som skriver om det här.

    Kram:)

  11. Innan vi släpper klädtvånget helt fritt så kan vi ju låta kvinnorna få lov att själv välja hur de vill bada – inte tvinga dem bada top eller topless.

  12. Hej Pysan! Jag förstår hur du menar, men tycker det är lite tråkigt att du tar åt sig så mycket av de kommentarer du fått. (Även om jag vet att jag förmodligen hade gjort detsamma.) Men som jag skriver i mitt senaste blogginlägg, de människor som saknar en arm eller ett ben, hur ska de göra om vi försöker dölja allt som anses ”äckligt” av omgivningen. Ska de gå med protes och långärmat och långbyxor för att stryka de personerna medhårs?
    Om jag hade sett en kvinna på badhuset med ett bröst, hade jag tänkt ”Vilken kvinna! Vad häftigt att hon inte skäms för sin kropp och vågar visa sig såhär!”. Det är kanske det som krävs för att öka medvetenheten.

  13. c-a: Dina kommentarer är borttagna. För sådant språkbruk tycker jag inte om i min blogg.

    Leta upp en blogg där du kan skriva de där orden hur mycket du vill..

    Dessutom undrar jag om du verkligen får vara uppe så sent en söndagnatt.. för du ska väl till dagis i morgon..

    Eller finns det inga dagis i Dala-Järna?

    Kram Pys

Kommentera

