Är en bit på väg

Nu har jag satt igång.. Tösens skola är fixad… och vi ska på studiebesök där den 24 januari.. så hon får en vecka ledigt när hon kommer hit.. kan vara bra att hon får bo in sig lite…

Tandläkaren är också fixad.. det blir folktandvården och därifrån skickas alla papper till dem som ska följa upp tösa.. hon har ju tandställning och det kan inte folktandvården fixa.. så det blir till att åka till den stora staden i söder…

Idag har jag också pratat med en vettig man på socialkontoret.. tösa har ju LSS nu och det vill jag att hon ska ha här också.. så nu får styvmamma fixa så papprena från deras kommun kommer upp hit..

Tösa är orolig för att inte få plats med all sin packning i mormors bil.. för det är min morsa som kommer att skjutsa upp henne…

Så nu rör det på sig…

Detta har gjort att jag har fått en massa dumma metastastankar igen.. för att inte tala om döden.. han har flåsat mig i nacken, men så gjorde jag en störtlöpning och fick en rejält lucka.. och så kom det här.. och idag har han hunnit ifatt.. jag känner hans otäcka andedräckt som gör att jag blir fuktig i nackhåren..

Så nu har jag haft en tanke på döden.. en rejält samtal med honom och han har lovat att han ska sluta att förfölja mig.. och jag hoppas att han håller vad han lovar….

Nu ska jag gå till sängs med Harry Potter igen…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

9 svar

  1. Förstår att det är mycket ordna nu när tösen din ska flytta till er men det ska säkert gå bra. Kan nog vara klokt att hon får en veckas ledighet innan va<rdagen börjar på allvar!
    Kram!

  2. Älskade Pys, vad du sliter!
    Jag hoppas och önskar att allt ska landa rätt!

    Stor Kram från Knytet
    och alla på Torpet

  3. Mycket att stå i läser jag!
    Hoppas ala bitar kommer att falla på plats så småningom!
    Hoppas du finner lite tid för vila också!
    Kram,
    Tizzel

  4. Vad roligt att tjejen ska bo hos er. Måste läsa ikapp hos dig någon dag känner jag, men ikväll är ögonen för trötta.

    Du… hur fixar jag det här med ”Andra bloggares åsikt om…” Jag har gjort som det står, men det funkar inte. Kan du kanske hjälpa mig?

    Stor kram!

  5. Harry Potter… ingen dålig sängkamrat tillsammans med katten…
    http://blogg.aftonbladet.se/3659/perma/704082
    Och döden ska hålla sig snett bakom på behörigt avstånd… och förta dig inte!

  6. Hej!
    Jag heter Zara och går sista året på gymnasiet. Jag gör ett projektarbete om just bröstcancer. I mitt arbete hade jag tänkt att intervjua en kvinna som har/haft bröstcancer och undrar om du skulle vilja ställa upp? Om det är känsligt för dig och om du inte vill förstår jag det. Men skulle jätte gärna vilja informera andra kvinnor om bröstcancer. Du kan svara till min mail om du skulle vilja ställa upp.

    Tack på förhand!

    Med vänliga hälsningar Zara

  7. vet inte om min mail kom med, den är iaf zaara__89@hotmail.com

    /zara

  8. Hej!! Tittar bara in för att säga ”Hej”. Hoppas det går bra för er allihopa! Kram, Tizzel

  9. Kikar in, uppdaterar mig och ber om förlåtelse att jag inte varit hit på så länge! Kram

Kommentera

