Har inte orkat skriva

Kära lilla blogg..

Nu har jag försummat dig igen.. men jag har inte orkat skriva på över en vecka…

Torsdagen den 17 januari ringde nämligen tösa och sa att hon hade ändrat sig… hon ville bo kvar hos pappa… så nu är allt fixat tillbaka… Tydligen så har tjejer med Autism/Asperger en mycket tuff tonårstid.. och de är inte så lätta att ta hand om.. eftersom de ofta inte vet vad de själva vill heller… så nu är det faktiskt rätt så bra att hon bestämde sig.. och att det var hennes eget val…

Därav min bloggtorka…

Fast jag kommer igen.. sakta men säkert..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

9 svar

  1. Det är inte lätt att vara vare sig mamma eller pappa men när barnen är så stora att de kommit upp i tonåren får man respektera deras vilja i vissa frågor.
    Ha en bra helg!

  2. Hejsan!
    Min yngste sons ex, barnbarnets mamma, har Aspbergers….så jag vet precis hur det är…!
    Nej, de vet inte själva hur de vill ha det, och hon är ändå över 30 år…:(
    Det värsta för oss är att hon heller inte fixar att ställa upp för sitt barn, det har hon själv hemska samvetskval över….ja, det är jobbigt, men vi får trösta oss med att de på sitt speciella sätt är mkt goa tjejer…:)
    Tänker på dig….kramar!

  3. Undrar om det där är bara tonårstiden. Med svårigheter att bestämma sig alltså. Jag har fortfarande oerhört svårt med det. Svaret är som alltid RUTINER med stora bokstäver men det funkar ju inte alltid det heller. 😦 Jag känner så väl igen att längta efter att något skall ändras, och när det väl gör det längtar jag tillbaka till det trygga invanda.

    Världen är en förrvirrad plats, med eller utan AS tror jag. Hur vet man vad man vill när man inte vet hur det skall eller kan bli? Det tråkiga är ju att andra drabbas.

    Kram

  4. Hela världen upponer! Kämpa på, gumman! Miljarder kramar Gunsan

  5. Jag har också haft en liten bloggsvacka av olika anledningar som jag skrivit om i bloggen nu….roligt vi båda är tillbaka! Ha det så bra. Kram

  6. Jag arbetar i en liten undervisningsgrupp med elever som har AS. autistiska drag och ADHD. Stundtals väldigt jobbigt, men jag trivs fantastiskt bra och har lärt mig massor av dessa barns sätt att se på världen med lite andra ögon. När jag var med och startade klassen var de små och gick på lågstadiet ,nu går de på mellan och högstadiet. Visst verkar tonårstiden extra tuff för en del av dem med dessa svårigheter., där just behovet av rutin och motstånd mot förändring är stor. Jag förstår om det känns svårt för er flicka att genomföra flytten, när ni ger henne möjligheten och jag tycker att ni verkar vara fantastiska föräldrar som lyssnar och försöker bädda för att allt ska bli så bra som möjligt för henne.

  7. Ville bara säga en sak till. Jag tror att jag förstår din blogg torka, ibland blir det för mycket och ibland drabbas vissa mest. Det har nog varit många känlomässiga stormar för dig och då tänker jag inte bara på skräcken för återfall. Trots det är jag så självisk att jag blir glad när du finns där ute i bloggvärlden!
    Tack och hörs.

  8. Oj – här var det tvära kast… Hmmm… det måste ta krafter från dig Pys!!
    Kommer inom och bara kramar om dig lite!!
    /Tizzel

  9. aspberger tjejer är mer inåtvända och behöver rutiner… Kanske flytten ändrade på för mycket.

Kommentera

