De fyra F-en

Så var jag där då.. Då när luften går ur en och man är bara som man är..

Jag är glad…
Jag är lycklig…
Jag har inga metastaser…
Jag älskar den älskade maken…
Jag älskar alla mina barn…
Jag är faktiskt så frisk som jag bara kan vara…

Men…

Igår så gick luften ur mig.. Den älskade maken undrade vad det var med mig.. och det är inget.. jag var bara så där.. neutral.. fast vi hade mysigt som vi brukar på fredagen…
Jag sa som det var.. och gemensamt kom vi fram till att jag har tömt ur min glädje behållare.. all min positiva energi som jag idag inte har.. har gått åt under, nästan två års tid, till att bli firsk.. då är det inte konstigt att man blir så här emellanåt… jag måste fylla på mina positiva tankar…

Dessutom är det en sak till.. och det är följande:

Fy f*n för februari

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

6 svar

  1. Du är bara en människa och ibland tar all energi och ork slut! Men det vänder.
    Ha en fin helg!

  2. Samma sak hände mig…när jag var färdigbehandlad och friskförklarad så gick luften ur mig…all glädje och positivitet som funnits där hela cancertiden tog slut…det har tagit lång tid att komma igen….men det kommer

    Kram

  3. Jag har inte hälsat på dig på länge…men du finns i imina tankar.
    Vad glad jag blir över det positiva beskedet. Kan nästan förstå känslan ”är det nu man ska vara glad och lycklig…efter allt som vart?”

    Men det kommer pysan. Ta hand om dig och låt alla känslor komma i den takt de kommer..Det går ju inte direkt att forcera fram glädje…

    Snart är det vår…då jäklar…öl på uteserveringar, sola, bada och bara njuta..
    Ha det gott så länge. Kram

  4. Heej !! Jag är en tjej på 19 år , som går komvux å jag har läst din sida å tkr att den är oerhört bra, jag har läst till Usk , men problemet är att jag inte klara mitt projektarbete i gymnasiet, Å jag är väldigt nyfiken på att skriva om bröstcancer undrar om du har en tips , på ngt syfte för jag vet inte varför ja vill skriva om det men jag vet att det är d ämnet jag vill skriva om .
    Mvh/nawa

    Pysan svarar:

    Ett syfte är att göra det utifrån hur kvinnan/mannen får bröstcancer och följa den personen genom operation och genom cytostatika, strålning och så tills personen blir friskförklarad. Allt skall tas med. Alla biverkningar.. all ångest.. alla tankar på döden.. och för att inte glömma hur man som närstående känner sig… bemötandet är också bra att ta med… eftersom du läser till USKa så är du närmare patienten än vad en SSK är.. och se det ur bemötandet.. syftet kan vara ”hur man får en bröstcancerkvinna att må bra i vardagen”.
    Du får självklart läsa min blogg och ta vara på det som jag har skrivit.

    Kram Pys

  5. Heej !! Jag är en tjej på 19 år , som går komvux å jag har läst din sida å tkr att den är oerhört bra, jag har läst till Usk , men problemet är att jag inte klara mitt projektarbete i gymnasiet, Å jag är väldigt nyfiken på att skriva om bröstcancer undrar om du har en tips , på ngt syfte för jag vet inte varför ja vill skriva om det men jag vet att det är d ämnet jag vill skriva om .
    Mvh/N

  6. Heeej Pysan !! Tusen taaaaaaaaaaaaaaack för det svar det har gjort jätte mycket för mej , åå tro mej efter ditt svar så blir jag ännu mer sugen på att skriva om det , tack för att du tod dej tid å svar på mitt meddelande . jag kmr självkklart att läsa din blogg du är ju ändå därifrån jag fått tanken på att skriva om det . tack ännu en gång

    Mvh /N

Kommentera

