Orka?

Det där med orken…

Eftersom jag just nu lider av total cancertrötthet (fatigue) så är det inte mycket jag orkar…

Den älskade maken och jag pratade ikväll.. vi är helt samspelta.. han är glad att jag visade honom länken om fatigue.. för nu förstår han mig.. han förstår att jag inte alltid orkar med allt…

Det dagliga är väl en sak.. men när man inte orkar med sexlivet.. Då kan den andra partnern känna att man kanske har glidit ifrån varandra.. det har vi inte.. fast jag orkar inte med sex just nu..

Jag kan känna mig tänd och tråna efter maken.. men när det kommer till sexuella aktiviteter så orkar jag inte… Maken säger då.. att han inte heller är så sugen på sex just nu…

Vi är en… vi mår bra när den andra mår bra.. vi mår dåligt om den andra mår dåligt… och är någon på dåligt humör så mår den andra också dåligt.. utan att vi kan förklara varför… Vi är väldigt samspelta.. och länkade.. inte bara kroppsligt.. utan också känslomässigt till varandra…

Det här pratet behövde vi… man mår bättre av att prat med varandra.. även om det ibland kan vara svåra saker…

För det behöver ventileras… och maken tyckte att jag ska iväg till Mösseberg.. det är inte bara jag som ska ta det beslutet.. vi är faktiskt två.. och jag känner att jag vill må bättre.. fast det kanske kommer att ta tid.. innan mina batterier är fulladdade…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

2 svar

  1. Hej!!
    Jag tycker det låter underbart att ni kan vara så öppna med varandra och prata om det och ha förståelse för varandra. Det låter också härligt att du har bestämt dig för att åka iväg. Först Göteborgshelg, sen Mösseberg. Du ska unna dig att må så bra du kan.
    Jag avslutar med vår standardfras:
    Skål ta mig faan! *höjer mitt rödvinsglas*
    Hälsningar till den fine maken med!!
    KRAM från Tizzel

  2. Hej Pysan .
    Tack för din blogg som ger tankeställare kring livet .
    Dags för stafettpinnen och ämnet är
    Hur upplever du människans överlevnadsförmåga när det otänkbara hänt ?

Kommentera

