Om du älskar någon

älskar du den då så mycket att du aldrig lämnar den vad som än händer?

Ja, frågan är befogad.

Den älskade maken och jag satt nämligen och pratade om det här en kväll… eftersom jag vet ett par män som har lämnat sina kvinnor när de fått diagnosen bröstcancer…

Frågorna som ploppar upp i hjärna är många och någon därute kanske har svar.. för jag tycker att det är viktigt att man tar ställning innan det händer ens nära att prata om det här.. fast det är svårt… Alltså om jag får cancer kommer du då att lämna mig?

Den älskade maken stod vid min sida under hela tiden och gör det fortfarande.. han stod där när jag tappade håret.. han stod där när jag kom hem från sjukhuset enbröstad och utan hår… han stod där när jag fick min blodförgiftning.. och han stod där när metastastankarna rev i mig.. Han står där fortfarande..

Älskar ni er kvinna tillräckligt för att stå vid sidan om och se på när hon mår dåligt.. när döden rider henne och när livet inte blev det ni trodde på…

Cancer är en fruktansvärd sjukdom.. för det är inte bara det att människor ser att man är sjuk.. man känner sig inte sjuk.. man mår nästan värre av cytostatikan än man gjorde av cancern.. tröttheten kommer som ett brev på posten.. och man har sina hormonrace.. och sina svettninga.. bitch ena minuten.. ett litet gråtande barn i nästa…

Jag vill med detta inlägg tala om hur väldans mycket jag älskar min man!!!!!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

4 svar

  1. Det var en fin kärlekförklaring!:-)
    Å du, det var inte meningen att ge dig nån kuslig flashback på AB-bloggen! F’låt! 🙂
    Ha det gott. Fridens & kram

  2. Det borde verkligen vara en självklarhet men tydlige finns det människor som reagerar med att fly…
    Ha det fint i dag!

  3. detdär var det absolut bästa blogginlägger jag någonsin läst.
    Så ömt, personligt och smärtsamt.
    Fortsätt kämpa!

  4. Jag är så glad för att du har den fine maken!!
    Och han kan vara glad att han har en så stark och fin Pysa!
    Kram till er båda!!!
    /Tizzel

Kommentera

