De vita kuverten från sjukhuset

får mig alltid att skaka lite smått… eftersom jag aldrig vet vad som döjler sig i de där vita fönsterkuverten med mitt namn på och att det kommer från Västra Götalandsregionen.. och deras fina emblem i vänstra hörnet..

Jag skakar.. hjärtat pickar på lite fortare.. och händerna skakar lite grann.. dessutom måste jag sätta mig ner innan jag öppnar dem…

Förra veckan fick jag ett nytt kuvert.. det där vita.. där det stod så här:

Jag vill härmed meddela att vi har emottagit din remiss ang rehambiliteringsvistelse. Remiss kommer att behanlas vid nästa uttagningstillfälle. Uttagningen sker efter medicinsk prioritering och med hänsyn till det ekonomiska anslag vi har till förfogande. Skriftligt besked kan väntas cirka 10 dagar efter uttagningstillfället.

Med vänliga hälsningar
NN

Så idag fick jag ytterligare ett vitt kuvert… där stod det så här:

Vid dnaste sammanträde angående rehabiliteringsvistelser har den medicinskt ansvarig läkaren beviljat dig 2 veckors vistelse vid Mössebergs Kurort, remisshandlingar översända dit. För bokning och vidare information kontakta sköterska, tel. 0515-XXXXX.
Beslutet är giltligt tre (3) månader, Egenavgift 80 kr/vårddygn.
Anläggningen är underrättad.

Med hälsning
NN

Detta betyder alltså att nu ringer jag i morgon och så får jag reda på när jag ska dit.

Mer lär komma om detta…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentera

