Vilket dygn

Sitter här.. trött och kaffesugen..

Igår klockan 19.30, just när jag ligger och läser Harry Potter och Halvblodsprinsen för sonen, ringer telefonen.. Det är jobbet.. De undrade om jag kunde tänka mig jobba natt.. Jodå, det kan jag.. för hon jag jobbade för igår är sjuk även idag.. och hade just ringt.. hur man nu tänker… Tycker sånt är lite irriterade faktiskt. är man sjuk ena natten så märker man rätt fort att man även kommer att vara sjuk nästa natt.. och då kan man ringa innan och tala om det.. så vikarien har en chans att kunna vila upp sig innan man går till jobbet…

Personen vet ju själv om hur det är att bli inringd bara någon timme innan…

Natten flöt utan missöden.. och sen var det tid att gå hem.. bytte om och så iväg med sonen till skolsköterskan.. och så en promenad hem.. var väl hemma runt 9 snåret.. Så då kröp jag isäng..

Nu har jag fått min kopp kaffe och sitter här och väntar på att maken ska komma med pizza…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Kommentera

