Dagens artiklar

Idag börjar jag med kändisskvallret som började redan igår.. det där om Patrick Swayze och hans cancer i bukspottkörteln… Den cancer som är dödlig till 100% då ingen bot än finns.. Idag i aftonbladet så står det att Patrick rökte 60 cigg om dagen.. Han hade oturen att få cancer i bukspottkörteln.. istället för lungorna.. för cancer i lungorna kan faktiskt behandlas och har inte lika stor dödlighet som cancer i bukspottkörteln.. hoppas nu att folk lär sig av hans misstag.. vilket jag inte tror de gör.. men man får hoppas…

Det andra jag ska prata om idag är att i Australien.. där hudcancer är mycket vanligt så har de kommit på att om man har långa ben så är risken större för att drabbas än om man har korta ben.. Henri de Toulouse-Lautrec hade jublat om han levt…

Sen måste jag även påtala det där med apoteket.. eftersom jag är en flitig kund där och ofta måste sitta ett tag och vänta på min tur.. så läser man allt som står överallt där.. Nu har apoteket gått ut med att de ska sälja dildosar.. Hur kul kommer det att vara att sitta och titta på apotekets lilla TV om när de gör reklam för detta.. eller när man går runt och tittar på deras sortiment.. och får syn på en blå knottrig dildo.. för att inte tala om alla stackars pensionärer som kommer att rodna där… eller barnen som högt och tydligt kommer att fråga sin stackars stressade moder eller fader vad det är för något.. men det kan säkert underlätta för alla kunder om de har dem framme.. för vad var det som det stod i artikeln:
– Vi vill avdramatisera sexhjälpmedel, säger Apotekets presschef Elisabet Linge Bergman.

Just det ja…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

2 svar

  1. Hallååå Pysan!
    Vilken tur att jag slutade röka för ca 18 år sen, Gubben slutade för två mån sen!!! Fast vi är ju inte skyddade från ca ändå….:(
    Hmmm, det där med dildos på apoteket vet jag inte riktigt VAD jag tycker….även om vi äger en…:)
    Vad skönt att du får åka på lite vila o rehab…njut så mkt du orkar!!!!!
    Puss Ia

  2. Hej min Hjärtevän!

    Jag har haft mycket omkring mig ett tag, men i kväll kände jag mig absolut tvungen att titta till Dig!

    Vet du….Gizmo håller på att bli KÄR!!!
    Han som uppvaktar är vackert ”skiffergrå” (säger min pappa konstnären)
    Han har platt nos och lååång päls!
    Han är mjuk och försiktig i sitt uppvaktande, vilket passar Gizmo fint, som du förstår…

    Hon trippar kyskt omkring på Gården, håller sig nyfiket på sin kant…
    Titt som tätt ”knackar” hon på ett fönster för att bli insläppt, diskutera lite med ”mamma”, och tänka lite…

    Jag hoppas verkligen på det här vackra paret, så jag uppmuntrar Gizmo i våra samtal.

    ”Om du tycker att det känns rätt”…
    ”Känn efter själv vad du tycker”…
    ”Du har mitt stöd, Gizman”

    Det märkliga i alltihop, är att denna vackra Man blev Far till Originalkatten Myrras fullständigt bedårande ungar i flera år av kullar!

    SÅ Pysan- Håll tummarna för tidernas vackraste kull om ett par månader!

    Givetvis har DU första tjing!

    Monsterkram
    Knytet

Kommentera

