Nervös.. metastaser?

Redan innan min pinsamma operation.. så hade jag lite ont i nacken.. lite så där till och från..

Efter operationen har det fortsatt i samma takt.. men idag så har det gjort ”lite” ondare.

Så idag tog jag mod till mig och ringde bröstsjuksköterskan, eftersom jag vet att metastaser sätter sig i skelettet.. är det detta jag har fått?? Nä, tror inte det.. känner mig frisk.. Inte som när jag hade hittat knölen och redan innan undersökning känt på mig att det var cancer..

Fast samtalet gick bra.. så nu kommer kirurgen att ringa mig den 18 mars.. så då får jag prata med henne.. känner helt klart att jag vill ha en scint så jag kan börja fungera tankemässigt igen.. för det är så skönt att veta att min kropp är ok..

Tiden innan detta och sen väntan på kallelse och sen resultat.. kommer att bli tungt.. mörkt och jobbigt..

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

4 svar

  1. är en medsyster sedan 8 mars 2007 och vet exakt vad du menar och hur du känner…
    har själv gjort scintografi för 10 månader sedan – allt var ok då🙂

    önskar det blir ok för dig med!!!

    kram

  2. loggar in med min svenska blogg nu…

    ville också säga att tankarna måste vara positiva!
    typ: KLART DET ÄR OK MED MIG!
    KLART JAG MÅR BRA!
    KLART KOMMER JAG ALLTID ATT MÅ BRA!

    ja, om det nu är lätt att bara tänka positiva tankar… men klarar man det så vet jag att det hjälper!

    önskar dig det bästa!
    simela

  3. […] har den.. när kommer då de där dödliga metastaserna..??? Om jag nu inte har den och ändå får metastaser.. Nej, nu får jag bättra mig.. det är ju Fredag.. Det andra jag vill prata om är […]

  4. […] pratat med min kirurg idag… och det känns jätteskönt.. Jag får en skelettscint.. det jobbigaste är väl att jag måste […]

Kommentera

