Egentligen är jag emot..

men jag gör ett undantag denna gången.. allt för att slippa göra om det en gång till..

Simela var den som skickade detta till mig.. så jag får ju göra det.. Eftersom det går över bloggvärlden just nu..

Det är enkelt.. jag ska ta närmsta bok och följa följande regler:

-Ta boken som är närmast dig.
-Gå till sidan 123 (saknas denna sida ta boken som är nästnärmast dig)
-Räkna fem meningar (en mening = från punkt till punkt)
-Skriv i din blogg följande tre meningar, alltså den sjätte den sjunde och den åttonde mening (på sidan 123)

Jag följer rådet och tar första bästa bok..

”Kardiologi – hjärtsjukdomar hos vuxna” skriven av Stig Persson och utgiven av Studentlitteratur

Cyanos orsakad av långsam perifer cirkulation med ökad syreextraktion vid blodpasagen genom vävnaderna inklusive huden.

Cerebrala symtom med mental påverkan pga. försämrad cerebral bloddperfusion. Uppenbarligen är emellertid organismens prioritering av blodflödet till olika organ individuellt mycket olika.

Glad att jag inte fick ut ”Katastrofmedicin” eller ”Omvårdnad i barnsjukvården” eller ”Vår död”.. För alla står i bokhyllan vid sidan om datorn…

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

2 svar

  1. hej Pysan!!!
    vad denna utmaning spred sig!
    det hade jag ingen aning om att det skulle göra ser du!

    vicke fick också utmaningen av mig och han förde det vidare – där finns det ju många besökare och vips så är det över hela blogsfären!!!
    roligt, ja kanske just din bok inte var så rolig…. men ändå!

    ska lägga mig nu, vad sent det blev!
    kom gärna mer till min blogg….
    till dig kommer jag säkerligen fler gånger!

    glad påsk får jag önska – ortodoxa har påsk en månad senare så jag firar två gånger påsk..

  2. just det en grej till
    jag ser att du har en bröstsystrar-lista här bredvid och där passar jag säker bra!
    nej, man skulle önska att man inte gjorde det men nu gör jag ju det så……
    OM du vill kan du ta mitt namn där.
    kram
    simela

Kommentera

