Gratis är gott…

Jag är en lycklig människa..

Jag bor i Västra Götaland och idag har nyheterna varit mot att det ska vara gratis.. Gratis att uppsöka vårdcentralen som man tillhör.. jag har inte ens 100 meter till min vårdcentral.

Tänker man då på kostanden på Vårdcentralen.. 120 för läkarbesök och 80 kronor för att träffa distriktssjuksköterska eller sjukgymnast.. Det är egentligen ingen stor konstnad.. men om man då inte har det så gott ställt.. om man är en sån där som regeringen inte kan tänka sig vara sjuk.. fast man är det.. så är det skönt att veta att man alltid får gratis vård… i alla fall på vårdcentralen…

Det resonemanget är att nu kan man, om man är sin vårdcentral trogen.. slippa dyra vårdkostander

Dettta tycker jag är en bra idé.. speciellt om den har funnits rätt så länge…

Jag tror också att fler.. som inte vill ligga samhället till last kommer att krypa fram..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Ett svar

  1. Jo jag tro det hade varit bra med gratis distriktsvård. Men är tveksam till om det är genomförbart men hoppas kan man ju alltid 🙂
    Jag pratade med en kurator igår och hon var lika ilsken som jag är på denna regerings syn på sjuka! Tänk vad mycket de hinner fördärva för de rena svaga i samhället, usch.
    Kram till dig och vad skönt att besöken gick att samordna!!

Kommentera

