Upp till KAMP!!!

Jag sitter här och är så glad…

Nu fan är det krig.. krig mot dåliga löner..

Vårdpersonal har alltid fått höra att de INTE får strejka.. eftersom en strejk aldrig får riskera tredje man..

Nä det är slut med denna tanke: vårdpersonal ska ta sitt jobb som ett kall och vara jävligt glada att de får en slant för att de har ett jobb att gå till…

Jag vill ha mer lön den dagen när jag börjar jobba..

Jag står bakom den.. till 100%

Och ni som ännu inte har skrivit på.. gör det HÄR.

Jag bloggade om det HÄR.

Ni som inte vet vad en pandemi är.. då ger jag er en liten ledtråd.. För längesedan så kom det en influensa.. en helt vanlig influensa.. den hete ”spanska sjukan”.. läs.. tänk.. och undvik fåglar i sommar…

Läs AB, expressen, SvD, DN, HD, VLT, Unt, Sydsvenskan, Nwt, Hallandsposten och GP

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

4 svar

  1. Va har du missat den nya lagen om att man jobbar ideelt inom vården😉

    Kommer aldrig att förstå att vissa kan få så makalöst höga löner när de jobbar med döda ting och vårdpersonalen i stort sett lever på smulor. Knäppt!

  2. Är det några som ska ha betalt så är det vårdpersonal….absolut!!!

    Kram

  3. Nja, varför så glad?
    Alla vill tjäna mer, alla anser sig värda mer, inget konstigt och definitivt inget att glädjas över, eller…?

  4. Folk är så glada så glada över att vården tar lite extra vårledigt och får högre löner på köpet. Vårdkollin får betala festen. Skattebetalare likaså.

Kommentera

