Blir så arg.. på expressen…

Den här artikeln får mig att se rött, läs den här. och sen kan du om du vill kommentera…

I ”Vetenskapsmagasinet” i kväll berättar Karin om hur hon tvingades operera bort båda brösten.

Jag kan tala om att ingen är TVINGAD till någonting inom vården.. Vem har tvingat henne??

Citerar ytterligare ur artikeln på saker som retar mig..

Kvinnor som bär på den muterade genen BRCA1 löper även en 60 procent stor risk att drabbas av cancer i äggstockarna.
– Det var lite av en chock, det hade jag inte tänkt på. Jag hade bara oroat mig för bröstcancer, säger Karin som vill vänta tills hon fyller 40 innan hon opererar bort äggstockarna.
– Tar du bort äggstockarna kommer du in i klimakteriet. Operationen kan påverka min person och det känns skrämmande, säger hon.
Trots att Karin själv drabbats av ärftlig bröstcancer oroar hon sig inte för sin dotters eventuella sjukdomsbild.

Drabbats av ärftlig bröstcancer??? Vad är det? Finns det någon bot för denna nya sjukdom?

Ärftlig bröstcancer…jisses.. vad får journalisterna allt i från…

Den dagen då hon hade fått bröstcancer.. då hade hon drabbats.. inte innan…

För det finns många sjukdomar som är ärfliga.. och som man har RISK att få.. men som man aldrig får… har man då denna sjukdom?

Bara lite funderingar så här en torsdag… eftersom man själv är en i statistiken..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

5 svar

  1. kommentarsvar: Det klarar han sig säkert bra med 🙂
    Skönt att det gick bra.

  2. Tvingad … Men om jag hade vetat att jag löpte stor risk skulle jag nog opererat bort brösten innan bc slog till för som du vet är ju cytostatika inget man ens önskar sin värsta fiende. Och jag vet inte om min bc är BRCA eller inte men nog sjutton oroar jag mig för min dotter!
    kramar Effie

  3. Effie: Ja.. om jag hade haft genen hade jag naturligtvis opererat mig.. eller hur.. men det är Expressens sätt att skriva att hon är TVINGAD…

    Förstår du nu hur jag menar..

    Jag har två töser att oroa mig för.. och en son som jag också kan oroa mig för.. eftersom han har de problemen han har…

    Kram Pys

  4. hej du det är nyttigt att bli arg ibland men med tanke på ditt förra inlägg så är det kanske inte så bra att läsa allt. MEN och detta är viktigt: Jag gör likadant 🙂
    Kram

  5. Ah det var så du tänkte, naturligvis blir ingen tvingad, ibland läser man visst inte ordentligt…

    //Effie

Kommentera

