En lycklig dag…

Denna dag är alltid konstig…

För 6 år sedan så såg jag en avliden för första gången..
För 2 år sedan visste jag inte att jag hade cancer..
För 1 år sedan opererade jag ut min port-a-cath som hade hjälpt mig så många gånger under året..
Idag var jag till plastikkirurgen.. och jag har fått den operation jag vill ha.. nu gäller det bara att övertala läkarna på Sahlgrenska också om varför jag vill ha den…

För siliconisar slipper jag… eftersom jag är strålad… vilken glädje.. jag slipper blondera mig…. jag vet nämligen om hur jag ser ut som blondin.. och det är ingen vacker syn..

DIEP lambå (deep inferior epigastric perforator)
Denna metod innnebär att endast hud och fett bygger upp det nya bröstet. Den har ersatt en liknande äldre metod då även delar av muskel användes (så kallad TRAM). Hud, fett, nerver och kärl från den nedre delen av magen används och kopplas med mikrokirurgisk teknik till vener och artärer i armhålan, eller bredvid bröstbenet. På vissa individer är det lämpligare att använda fettkudden ifrån övre delen av stussen istället (så kallad S-GAP lambå). En bröstvårta konstrueras ca åtta månader efter ingreppet, och tre månader senare tatueras den nya bröstvårtan för att få samma färg som den naturliga vårtan. Dessa mindre ingrepp tar ungefär 30 minuter och görs i lokalbedövning.

Citatet ovan hämtades här

Vill man läsa mer så kan man göra det här eller så kan man googla på DIEP lambå.. så hittar man en hel del matnyttigt…

Nä.. nu ska jag ta mig en öl…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

8 svar

  1. Hej du!
    Vad härligt att du får som du vill med tuttarna!
    Verkar som om du mår skitbra just nu…trots snusstoppet…:))))
    Härligt vårväder idag, har tagit en lååång promenad….måste komma i form efter vårens sjukdomar. Ha en skön fredag….kram från en blondin UTAN stora tuttar/ Ia

  2. Yeeeeees! Grattis! Hela du kommer att vara au naturell 🙂 Inget silikon så långt ögat kan se.

  3. PS du har ett mail på gmail som väntar 😉 säger bara 123…

  4. Låter vettigt! Hoppas bara läkarna lyssnar på dig men det gör de säkert!
    Trevlig helg!

  5. Dragspel… säg inte att Roland Cederlund eller vad han heter var på besök 😉

  6. Spero: Roland Cedermark var ine här.. det var sonen.. han var urhärlig..

    Har också pratat med min systerson.. och han gratulerade mig.. och jag gratulerade honom..

    Kram Pys

  7. GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!!
    HURRA HURRA HURRA HURRAAAAAA!!!!

    Kramar från Knytet
    med familj
    och Gizmo förstås!!!!

  8. Hej..jag tycker du är cool klok och en stark kvinna…. MEN snälla vännen..
    Varför detta tjat om blondiner och tuttar?.jo jo jag vet att det är en gammal vedertagen klyscha om dumma blodniner med stora tuttar.
    Kan ju bara försäkra dig att fast man är blond och har tutttar så är inte alltid livet en lek.
    Det är lite synd att du som den kvinna man kan se upp till besitter såna fördomar.
    Intelligensen sitter varken i tuttarna eller färgen på håret. . Så nu var det sagt ..
    Annars så fortsätt att vara den du är, du har power så det stänker:-) och ha inte ångest, allt blir bra!!!

Kommentera

