Nu har jag fått distans

Till doktorn och mitt telefonsamtal idag.

Jag har alltså INGA metastaser.. jag har inte ens tillstymelse till några dylika tingestar.. Tjohoo!!

Det som syntes var cellaktivitet i axlar, armbågar, ländrygg och knän.. just där jag har mest ont.. och doktorn frågade om jag hade utslitna leder.. jag berätta om min frusna skuldra.. och då hummade han.. och så sa jag att jag käkade Aromasin.. och då blev han jätteglad.. För han sa då att ontet och smärtan kom därifrån.. det är en mycket vanlig biverkning att man får ont i muskelfästena när man käkar aromasin (medicallink, AB, FASS)
Så nu är jag glad.. kan glädjas ett år eller så…

Tycker också synd om den här kvinnan..

Har varit iväg och sett sonen sjunga inför publik för första gången.. och detta gjorde han strålande..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

3 svar

  1. Jag kan inte annat än gratulera dig. Jag vet vilket helvete det är att ha ont både här och där och oroa sig för att det är metastaser. Blev själv opererad för bröstcancer år 2000, då jag var 35. Jag själv tror att mycket av värken är sviter av cellgifterna aven om jag också fått hormonbehandling. Jag önskar dig i alla fall all lycka och hoppas att du får ett bra liv.
    cicci i helsingborg

  2. å så skönt besked för dig ..hoppas du i lugn å ro kan njuta lite mera av livet nu..slippa den dära oron i alla fall
    hare gott
    kram ingrid

  3. Vad skönt med det beskedet. Kan inte föreställa mig vilken lättnad det måste ha varit. Blir glad för din skull 🙂 Kram

Kommentera

