Fick ett kuvert

från Västra Götalandsregionen, Sahlgrenska sjukhuset, Plastikkirurgi igår.

Det är en remissbekärftelse.

Det står så här:

Vi har mottagit Din remiss från Dr HH
Du kommer att kallas till oss för bedöming och väntetiden för denna
bedömning är för närvarande c:a 2-3 månader.

Förvärras Dina besvär under väntetiden skall Du vända Dig till den
doktor som skickat remissen.

Med vänling hälsning
Dr CL
Överläkare

Jag har bara ett svar på det här brevet.. och mina besvär är förvärrade.. för jag vill

HA NYA TUTTAR NU!!!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

14 svar

  1. Det tar 2-3 månader för bedömning alltså? Och sedan är det väl lika lång tid igen innan du faktiskt får tuttarna? Ett halvår… fy f*n… Kram på dig!

  2. Ja.. jag får alltså vänta med att komma till bedöming i 2-3 månader.. sen får jag ju vänta på att komma till själva operationen.. och när den blir vet jag inte i dagsläget…

    Jag vill ha mina nya tuttar nu.. jag har väntat i snart två år…

    Kram Pys

  3. Fasen, vilken evig väntan!
    Om man vill operera tuttarna på en fin privatklinik, så behöver man givetvis inte vänta så länge…

    Men då kostar det också sisådär 50 lök…
    Och DET ska ju faktiskt inte du behöva betala!!!

    Märkligt.

    Gizman börjar bli liite rund om magen, med något förstorade tuttar som följd!
    Hon har gått halva tiden nu…
    Vi håller tummarna!

    KRAM
    Knytet

  4. Du kan få min D-kupor anytime…

  5. Hej Pysan!

    Tack för gratulationen på min 50-årsdag! *L*

    Kram /Lasse

    P.S. Skulle gärna svarat på ditt inlägg, men det är mycket idag med… D.S.

  6. Oj vilken lång väntetid bara för bedömning!
    Hoppas att det går fortare sedan. =0)

    Kramar från ett soligt Norrbotten!

  7. Knyt: Ser gärna småttingar när de e dags.. håll mig uppdaterad..

    Spero: Sorry.. jag har så jag kan få DD eller EE kupa.. :-}

    Lasse: Ja.. det brukar heta så. att det är mycket.. ;-}

    Ru: Ja.. det är bara för bedömning.. då undra jag hur det är till själva op???

    Kram Pys

  8. Om man får vänta mer än 3 månader på operationen efter att man varit på plastikkirurgen då kan man begära vårdgaranti. Om man redan har kontakt med någon annan plastikkirurg kan man få det gjort privat om den kan ge en tid till op tidigare än sjukvården.
    Jag fick mina nya boops på det viset.

    kram cicci

  9. Cicci: Jag ska ha en DIEP lambå.. och det är ingen vanlig bröstoperation. De tar bukfettet och lyfter upp det och lägger i bröstet. Jag får på detta sättet en platt mage och nya tuttar.

    Jag tror inte att jag får den här operationen på en privat klinik, eftersom jag inte betalar ett öre för operationen och mina nya tuttar.

    Kram Pys

  10. Igår fick vi ett trist besked….svärmor har bröstcancer o ska operera bort bröstet om ett par veckor…skit!!!
    Vi har aldrig kommit bra överens men nu ställer jag upp för att hon inte ska vara ensam om detta jobbiga.
    Säger som du brukar: jävla sjukdom!!!!

  11. Ok.
    När jag var i Malmö på plastikkirurgen då ville de göra nån lambå variant, kommer ej ihåg vad den hette. Ta en flik på ryggen tillsammans med muskel och liksom vika fram. Men ”tyvärr” hade jag ingen mage och därför va dom ändå tvungna att lägga in en protes under. Men ingen kunde svara på vad som händer om man flyttar runt musklerna, jag är servitris och behöver mina muskler för att bära. Hon plastikkirurgen kunde inte svara på detta. Dessutom tyckte jag att jag hade tillräckligt med ärr ändå, ville inte ha ännu mer även på ryggen. Men om det inte funkat så som jag gjorde, bara expanderprotes då hade jag varit tvungen att göra den andra. Det hade min privata plastikkirurg gjort i så fall.
    Mvh cicci

  12. Hej,

    Kolla med andra sjukhus för ev kortare tid!

    Du har väl inte så mycket längre till Örebro, USÖ (Universitetssjukhuset Örebro)! Jag var där på första bedömning i dec -07 och opererades i början på mars och är numera äntligen en tvåbröstad kvinna mha hudflik och muskel från ryggen och en expanderprotes.

    Maila mig gärna om du vill ha mer info!

    Tack för din blogg, den har varit som en kompis att titta till och se hur det har gått för! Och en stor hjälp och tröst genom min egen bröstcancer, (diagnos aug -06).

  13. APK.. jag har inte din mail.. men mejla du mig..

    För jag är helt klart intresserad av Örebro.

    Kram Pys

  14. Du har mail!

Kommentera

