Metastaser och cancer

Läser den här artikeln på aftonbladet..

Det som slår mig är att kvinnan har metastaser.. och ändå är hon snart frisk..

Om man får bröstcancer och metastaser av denna cancer form så räknas cancern som kronisk.. man blir aldrig frisk.. likadant är det med livmodercancer som ger dottertumörer.. då är man kroniker…

Man kan leva med cancern i många år fast man har metastaser.. doktorerna idag kan bromsa sjukdomen.. med cytostatika, operation och strålning.. men bara till en viss punkt.. efter det så går det bara åt ett håll.. sakta men säkert…

Jävla knöl.. jävla sjukdom.. jävlar anamma…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Ett svar

  1. Hejsan Pysan! Tänkvärda ord,”jag skall leva tills jag dör, inte dö medan jag lever”. Ska försöka mitt bästa att ha det tänket när deppet kommet smygandes. Kram Gunilla

Kommentera

