Mumsigt

Nu har tydligen forskare i England kommit fram till att PIZZA är bra.. För det hjälper mot hudcancer…

Det är tydligen kombinationen av tomatsåsen och olivoljan som är lösningen..

Jag undrar om det är för att Engelsmännen är så bleka och inte tål sol.. eller om det är så att det faktiskt hjälpert..

Dessutom är visst tomater bra för att slippa prostata och bröstcancer…

Det är bara att sätta igång.. käka pizza.. ta en tomat till efterrätt och drick kaffe.. så slipper du bröstcancern..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

7 svar

  1. Hm… jag undrar hur det är med det där. De brukar ju säga att det är bättre med färska grönsaker, så frågan är hur mycket lycopen det egentligen är i konservsåsen? Men annars gillar jag tanken 😉

  2. Hurra! Ska göra pizza till mig och min pojkvän ikväll, you made my day!! =)

  3. Men äntligen visar det sig finnas något nyttigt med min absoluta favoriträtt! Att tomater är bra visste jag och även ketchup är nyttigt. Visserligen är sockret en bieffekt men man får ta det onda med det goda!

  4. Oj, då kommer jag nog aldrig att få hudcancer. har snöat in på Dr. Oetkers Mozzarellapizza. Eller skulle det vara Pizzeria pizza, kanske. 🙂

  5. Tänk att nå´t så gott också kan vara nästan nyttigt… Pizza!!!

  6. visst är det lite roligt med alla våra forskare, ofta höjda till skyarna pga sin forkarstatus.

    ”än slank han dit å än slank han dit”, inget illa ment men ibland får jag känslan av att det är lite förutbestämt vad reslutatet ska bli…….

    ha det bra pysan 🙂

  7. Funkar inte 🙂 Fick hudcancer ändå trots alla pizzor …

Kommentera

