Finns det någon som inte undrar

Läser åter igen en sån där otrolig rubrik satt av AB.

Denna gång handlar det om kända kvinnor och bröstcancer.

Jag undrarde om jag skulle dö!

Det är väl fan i mig naturlig.. så tänker varenda kvinna som drabbas av bröstcancer..
För att inte tala om den ångest man har när man hittat knölen och får vänta på besked.. då om något så har man dödsångest.. och är mer död än levande…

Kan också tänka mig att kändisar får behandling betydligt fortare än vi vanliga dödliga får.. för de kan ju betala för det och läkarna är säkert livrädda för att bli stämda för att den eller den har dött..
Sorry, men så är livet.. vi vanliga som drabbas av denna sjukdom.. vi får snällt vänta… Samtidigt som jag är glad att jag bor i Sverige.. som faktiskt har en bra cancervård.. fast den kan bli bättre…

Jag har aldrig hållt tyst med min sjukdom.. och det kommer jag inte heller att göra…

Jag kan inte förstå att en kändis först håller tyst och sen går ut med det.. varför detta?? Enligt kändisen så vill hon uppmärksamma sjukdomen… men det gör man när man drabbas.. när man mår som mest skit.. när tröttheten från den där otroliga strålningen far runt i kroppen på en.. det är då man går ut.. det är då man kan få unga kvinnor och även män att lära sig att klämma på sina tuttar… för det ska nötas in och göras så tidigt som det bara går.. för att lära sig undersöka tuttana…
För både kvinnor och MÄN måste.. 7000 kvinnor och 50 män… varav 1500 kvinnor dör och ca 10 män.. varje år.. Tuttklämning är livsvikigt.. en gång i månaden.. MINST…

Aftonbladet skriver att Anastacia är frisk i rubriken.. hon fick bröstcancer 2003 och räknas som cancerfrisk efter sin operation.. men sorry igen.. hon kan inte räkna sig som frisk förrän 2013.. då det gått 10 år… för risken för återfall finns hela tiden.. och då är man inte frisk.. man är ren från cancer rent medicinskt.. men hon kan inte veta om det far omkring en liten elak jävel någonstans och bygger ett litet bo i skelettet, lungor, lever eller i hjärnan.. för det är där metastaserna sätter sig.. och hon har ett bröst till.. och hon kan få återfall i det opererade bröstet…

Nä.. får man bröstcancer.. tala om det för omgiviningen.. varför hålla på att hålla tyst.. du mår bara så mycket mer dåligt av det.. än om alla vet…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

5 svar

  1. Det är lungt Pysis. Ta hand om din tös. Förstår mycket väl hur det kan vara.

    Can I help in anyway?

  2. Sure thing babe. Hoppas bara jag har något bra svar.

  3. Bloggsvar:
    Hur kan en människa bara sitta och blåljuga?

    Trots att jag inte har det minsta förtroende för kristna övergår det mitt förstånd att en präst kan sitta rakt fram och blåljuga! Ändra sin utsaga helt och inte ens blinka.

    den 8 maj 2008 16

  4. http://www.onkologiisverige.se/virtupload/onkologi/content/4/OIS1_2007.pdf
    Jag vet att du läser och läser allt du kommer över. Själv hittade jag detta idag och jag tänkte det kan vara intressant för dig.

    Kram och hej

  5. Hur går det med tösa?

Kommentera

