Ska nog ringa DO

För jag känner mig diskriminerad i dagens Aftonblad..
Jag som enbröstad kvinna har alltså inget att välja på..

Jag har pluskontot och jag var inne och tittade på alla modellerna.. inte en enda som är anpassad för kvinnor som bara har ett bröst.. Alltså ingen bikini som har en tygflik så man kan lägga in sin protes..

Jag tror inte att människor på en strand blir så himla glada om jag badar där och har någon av de här bikinisarna.. och dyker i vågorna.. och tappar det jag kan tappa… och den flyter iväg… men det är kanske det som Aftonbladet menar med att jag blir hetast.. för jag kommer att bli mycket röd i ansiktet.. och rodnaden kommer nog säkert att klä mig…

Vi är många kvinnor som fortfarande är enbröstade.. en del väntar på op för att få ett nytt.. en hel del vill inte ha nya bröst.. men då ska de ändå kunna ha en vettig bikini.. och jag tycker att en eller två modeller även för oss som är enbröstade..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

9 svar

  1. Kan känna så oxå Pysan, det där med bara bröst till exempel, skulle aldrig vilja gå på badhuset igen om det nu finns nakna bröst även där faktiskt, jag hade stört mig något otroligt o brösten kan dom som nu har glädjen o ha dom kvar visa nån annanstans, det e ju inte alla som får behålla den lyckan.

    Skönt o ha dig tillbaka Kram från Christel

  2. Jag har för mig att det finns någon enstaka baddräkt för protesbärare, men jag kan ju gissa att EN ENDA (eller möjligen två) inte är så himla kul att välja bland. Ibland önskar jag att jag var kläddesigner. Har många idéer om bra plagg som saknas…

    Men jag gillar din tanke väldigt mycket. Liksom, in med det överallt som om det vore självklart, så blir det självklart. För tio år sedan skulle de aldrig ha kunnat göra ett reportage med ett samkönat par utan att göra homosexualiteten till en huvudfråga, idag kan man se två tjejer pussas till en artikel om budgetbröllop.

    Lite så tänker jag runt sjukdomar och funktionshinder med: En dag ska det vara självklart att det finns enbröstade kvinnor.

  3. Jag förstår hur du känner…har ett liknande problem-pga ilestomi(påse ¨på magen..) sedan -79.
    Det har varje år varit jobbigt med alla bikinireportage med bara magar och ibland har modet varit så att bara små låga bikinis varit ok (iallafall när jag op. som 21-åring-inte så kul med tant bikini/baddräkt..)
    Nu är det mode i låga hipsters -några år var det underbart när det var höga boxer som gällde..
    Hoppas du hittar en fin bikini iallafall!!
    Kram till dig!

  4. Jag har en fråga, något som jag kanske borde veta men helt enkelt inte tänkt på innan:

    Går det inte att köra med bröstimplantat för de som opererat bort ett (eller två) bröst?

    Jag gissar att ärrvävnad och transplanterad hud kanske kan vara ett problem, men med dagens teknik så har jag svårt att tro att det inte är möjligt.

    Som sagt, inte något (jag är man) jag ens tänkt på innan och svaret kanske är självklart men jag är inte direkt insatt i ämnet.

  5. Illwill: Det beror på.. har man bara opererat bort bröstet så kan man lägga in en koksaltkudde som man fyller var tredje månad med x ml koksalt tills man är uppe ”rätt” bröststorlek.
    Sen byts den koksaltkudden ut till en ”riktigt” implantat i silicon.
    Då görs ofta det andra bröstet också om, så det blir likadant.

    Jag kommer inte att få implantat utan en lambå. Det är när de tar bukfettet och flyttar upp. Detta är för att jag även har genomgått stråling. Då är ofta huden strålskadad och man har då svårt att få huden att tänja sig med hjälp av den där koksaltkudden.. Och därför kan man inte ha implantat.

    Så har en kvinna bara opererat bort bröst och/eller fått cytostatika så går det bra med implantat.. men det går alltså inte om man också har blivit strålad..

    Detta är för dem som opererat bort brösten helt.. och inte bara en tårtbit.. för de får inte implantat…

    Kram Pys som hoppas att du förstår, annars får du säga till igen

  6. Tackar för förklaringen.

    Även om den grupp som har fått strålbehandling tyvärr växer så gissar jag att det är en relativt begränsad grupp och att ni inte kommer uppmärksammas av de större kedjorna (då de inte kan tjäna lika mycket pengar på er), men det bör väl finnas någon nichebutik som säljer just det du/ni behöver?

    Annars får vi väl hoppas att ”vetenskapen” hittar på ett sätt att behandla huden, alternativt flytta hud från annan del, så implantat blir en möjlig utväg för samtliga.

    Cancer kommer vi tyvärr inte bli av med på väldigt länge (om någonsin) och inom 20 år lär många miljoner mobiltelefonanvändare börja visa symptom dessutom. Det sista lade jag till som en del av min dagliga kamp mot alla dessa människor som ger sina 5-åringar mobiltelefoner etc.
    Enkel logik: cancer är en form av mutation, mutation sker ”spontant” men påskyndas av både strålning och värme (på olika nivåer). Det är farligt för alla, men barn som fortfarande utvecklas lär vara ännu mer sårbara.

    Det sagt, lycka till med badsäsongen och bikinijagandet.

  7. en nära släkting till mig var också enbröstad och hon brukade alltid sy på ett innertyg i sin vanliga bikini där hon lade inlägget. Det syntes visserligen om man såg henne på nära håll, men på längre håll reagerade man inte ens.

  8. Hmmm… – Ifall det här med den allerstädes närvarande IT-smogen oförändrat får växa till sig – så som wåra MaktElitare planerat – så blir det nog om ca 20 år så vanligt med enbröstade – att det ej alls kommer att väcka någon uppmärksamhet, tyvärr tyvvärr…

    Hoppfullt eller för djävligt ?

    Ha det… 🙂 /önskar IT-smogs-vännen Josef

    PS. Ifall Du ids ta reda på lite mera om vad jag vet om IT-smog – genom att mer eller mindre på heltid under ca 15 månader forskat i den saken – så klicka då på mitt namn ovan till vänster. Som folkpensionär sedan ca tvår år tillbaka – så finns det tid över för sådant, faktiskt… I vart fall innan senildemensen tagit över… DS.

  9. I was just searching for this information for some time. After 6 hours of continuous Googleing, finally I got it in your web site. I wonder what is the lack of Google strategy that do not rank this kind of informative websites in top of the list. Normally the top web sites are full of garbage.

Kommentera

