Implantat eller naturligt

Eftersom jag kommer att göra en bröstförstorning så tycker jag att det är så kul att skriva om implantat just nu.

Det är en hel del ”Kändis” tjejer som faktiskt har plockat ut de där en liters dunkarna och satt in lite mindre geléhallon formade.. Varför nu detta… jo om man läser artiklarna så är det ju för att det ska bli mer naturligt och de vill vara en förebild för unga tjejer.. Elita har gått ut i Expressen och talat om sin bröstoperation. Expressen sätter faktiskt en bättre rubrik som talar om att Elita gör en bröstförminsking.. inte som Aftonbladet att de ”tar ut fejkbrösten

För det gör ju inte de.. de bara byter ut dem mot ett par mindre och mer naturligt formade implantat. Ett normalt bröst hänger lite..
Ändå säger de att de vill vara en förebild för unga tjejer.. men de är de inte för de fyller ändå ut.. de har ändå större bröst än de skulle haft.. Varför inte vara nöjd med sin lilla A-kupa (jag har en sån och har alltid varit nöjd) som funkar för det den ska vara till för…

Risken är att vadå.. jättetuttar.. och ingen känsel.. hur kul är det på en skala.. Är det kul när killen ligger där och leker och man inte känner något?

Hur var det förr.. då fick man vara nöjd med det man fick.. eller hur.. Är trött på den här utseende fixerade världen.. där utseende är viktigast..

Funderar på den dagen som någon av de här tjejerna får bröstcancer.. vad händer med dem då??

Fast det finns ju en bröstdrottning kvar.. det är Linda Rosing (hennes blogg finner du här)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

4 svar

  1. Det finns många risker med implantat som plastikkirurger inte talar om för patienten. Så sök all information du kan hitta om du ska sätta in implantat. Sök även på engelska/amerikanska sidor. Där hittar du mer info än på svenska sidor. Att va känd person och ha implantat gör en inte till en bra förebild. Spelar ingen roll om det är C-kupa på implantaten eller F-kupa. Det är fortfarande fejkbröst. Vill man vara en bra kvinnlig förebild, ha naturliga bröst då. Ta ut implantaten helt. Sen kan ni snacka!

    Jag är också trött på alla utseendefixering i samhället. Men främst på all hälsohysteri. Jämt skrivs det om dieter, kost, kalorier, vikt, träning. På löpsedeln läser man dagligen: Gå ner i vikt tips, bli nyttigare, fixa formen, bli av med valkarna bla bla bla. Tröttsamt. Samma skit varje dag i tidningarna. Tröttnar aldrig folk? Eller är det bara jag? På internet skrivs ju mycket om kost, hälsa, vikt där också. På Aftonbladet, Gt mm. Många blir ätstörda pga denna hälo/vikt/kostfixering. Medan Aftonbladet, Gt, hälsobilagor, träningscoacher, näringsterapeuter, nutrionister och dietister tjänar massa pengar på alla stackars hjärntvättade människor som är fixerade vid sina kroppar, kost och motion. De utnyttjar läget och lättpåverkade, svaga individer.

  2. Jag är en tjej på 23 år om ni undra.

  3. Hur mycket koster bröstförminskning i Göteborg ??

    Har faktiskt inte en aning.. eftersom min operation inte kostar ett enda öre…
    Kram Pys

  4. mina bröst är naturligta

    Jag vet som sagt inte vad det kostar..
    För jag får min operation.. och jag ska fylla på.. inte förminska…
    Kram Pys

Kommentera

