Vet inte rikigt om jag vill

lägga upp hur jag vill ha min begravning och min sista önskan på nätet..

På något sätt så tycker jag att det är något man pratar om inom familjen och att det ska vara personligt.. vilken chock det kan bli för de närstående om det visar sig att den döde inte på något sätt diskuterat begravning eller hur man vill ha det.. utan att det är de där neutrala människorna, som inte visar en min, från begravningsbyrån som vet exakt hur man vill ha det…

Jag tror inte att jag vill göra detta.. jag vill att mina närstående ska veta hur jag vill ha det och vilken musik jag vill ha…

Ska bröllop också göras på nätet.. över MSN, skype eller något annat chattprogram.. då behöver inte prällen åka iväg och kyrkor hållas varma.. mycket pengar kan man tjäna in på det här…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

3 svar

  1. Så känner jag med. Min farmor berättade alltid om hur hon ville att hennes begravning skulle vara: Ljusa kläder, kremering, begravas nära levande familjemedlemmar och inte någonstans med sina föräldrar eller så. Det föll sig naturligt, i synnerhet de sista åren. Är man över 90 kan man ju inte blunda längre för att man inte är odödlig…

  2. joo… självklart är det ju lätt att ha tänkt på allt detta när man är över 90… men man kan ju faktiskt gå och dö i morgon. Och då är det kanske inte något man har tagit upp med familjen… Enklare då att bara gå in och skriva hur man vill ha det?

  3. Pixie: Jag har inte diskuterat min död med min man.. men han vet lite.. fast jag har det jag har med mig.. Förstå mig rätt nu.. jag har haft dödsångest.. så det räcker.. jag har varit mycket nära att faktiskt lämna den här jorden.. men ändå finns jag kvar här.. jag kommer aldrig att skriva ner det på en sida på nätet.. aldrig.. Det är för privat..

    Innan jag blev sjuk hade jag nog kunnat göra det.. men inte nu.. den dagen som det kommer att bli akutellt så ska jag berätta hur jag vill ha det.. och då för mina närmaste.. ingen annan…

    Kram Pys

Kommentera

