Tankarna idag

Går till denne pojke och hans närstående.

Sen vill jag skriva lite om det här med källor. När man får mail som man tycker ser konstiga ut. Jag pratar om det där ”Våldtäcksmailet” och att man måste kolla upp det innan man skickar något dyligt vidare.

Hur kan du då göra:
Jag gjorde så att genom att det är ett medicinsktpreparat med så kan man gå in på fass och där leta. Uppe i högra hörnet finns även medicin som vetrinärer använder.
Lite sunt förnuft skadar inte heller. För vetrinärer har lika stor skyldighet att låsa in sina mediciner som sjukhus har.
Den där sjuksköterskan som står nämnd i mailet kan man kolla om hon verkligen jobba på universitetet som står under. Alla universitet och högskolor har en länk till all sin personal för att lättare hitta dem för studenterna. Dessa brukar inte vara låsta även för ”vanligt folk”.
Sen har vi den förträffliga sökmotorn Google.. innan man skickar iväg något som man tycker låter lite otroligt så kan man gå in där och googla..
Wikipedia och Susning.nu är också bra.

Jag skickar alltså inte iväg mailet som jag fick idag..

Det har snart surrat i 10 år.. det är en rätt så lång tid..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

Ett svar

  1. JAg hörde att den där sjuksköterskan faktiskt är någon slags vårdpersonal på riktigt, men att hon inte har med saken att göra. De har liksom lånat hennes namn utan att fråga. Vilket bara gör det ännu sjukare…

Kommentera

