Det är så sant…

Tycker om rubriken på den här artikeln..

”Det handlar inte om OM man ska få cancer – utan NÄR”

Detta säger en hel del.. men jag vet.. man drar på sig den där masken.. det där som säger:
Det drabbar inte mig!

Fast det gör det.. Varje dag är det kvinnor (och en liten del män) som får diagnosen bröstcancer.. ja, ni män är inte förskonade ni heller.. men det talas det tyst om…

2006 insjuknade 7 096 kvinnor. Det är mer än en dubblering sedan 1970.

Av dessa 7096 personer så var jag en av dem.. ja, jag lever fortfarande och jag tänker överleva..
Men de som dör då.. för det är faktiskt fortfarande inte helt botbar.. därför är det så viktigt att se så att forskningen på cancer går framåt.. och det blir så att ingen dör..

Samtidigt så blir jag lite ledsen.. att det ska krävas att Ingela går över bron för att cancerfonden ska ha sitt rosaband öppet för insamling.. varför inte ha den öppen hela tiden… Samtidigt som jag kan känna att bara för att en ”kändis” går över bron så öppnar man rosa bandet.. för det finns kvinnor som dör varje dag av bröstcancer.. är inte de värda något? Nu känner jag att jag börjar bli arg..

Cancerfonden..varför har ni inte rosabandet öppet året runt? För kvinnor dör hela tiden.. och de är lika mycket värda som Ingela Agardh var… men tydligen så är vi inte det.. för vi är inte ”kända”…

Undrar hur det är om drottningen eller någon annan mer kändis än Ingela hade fått bröstcancer.. då är det väl focusering bara på den personen.. och inte på sjukdomen.. det är den som ska behandlas…

Kvinnor.. män.. känn.. så slipper ni…

Jag har en insamling som ni hittar på vänstersida.. den går till cancerfonden och där kan man lämna ett litet bidrag om man vill.. då sponsrar man all cancer.. Den insamlingen är dessutom öppen till 2012..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

3 svar

  1. Glad midsommar!
    Kram

  2. GLAD MIDSOMMAR 🙂

    Såg på Tv intervjun med Ingela…den var riktigt bra . Synd att det inte görs reportage med fler vanliga människor och hur dom har det.

    Kram

  3. Du har svar hos mig.

Kommentera

