När är man dödssjuk?

Är det när man ligger och inte kan andas själv?

Är det när man kippar efter luft?

Är det när minnet sviker och man minns inte om man gjort eller ska göra?

Eller är det de här?

F-kassan är igång igen.. jag orkar inte leta upp alla inlägg jag har skrivit om dem.. men det är en hel del under de åren jag har varit sjukskriven..

Glad att jag inte har några metastaser.. för då hade jag suttit där idag…

Inte ens läkaren kan tala om när det är tid för en person att gå över bron.. Hur ska man då veta att man har några månader kvar.. för om man då tror det.. för att man har metastaser i lungorna.. och det ser mörkt ut.. fast man lever inte de där fyra månaderna som doktorn tror.. utan i fyra år.. men man vet ju aldrig… man kanske dör redan efter en vecka…

För att inte tala om F-kassans sätt att skriva:

”det finns ett påtagligt hot mot den sjukes liv inom de närmaste månaderna”

Detta visar återigen att inte f-kassan har någon empati.. eller medmänsklighet.. de förstår inte…

Jag önskar inte att någon ska få cancer.. men idag känns det som om vissa personer faktisk skulle få det.. och då ingen privat vård.. och få känna hur det känns..

Framtiden:

Nä.. du har ju metastaser så du kan säkert jobba ändå.. att du har svårt med andningen gör inte så mycket.. för du sitter ju still… oj, så du får cytostatika och mår dåligt var tredje vecka.. men du det gör inget.. för det är bara att doktorn skriver sjukintyg åt dig.. men om sen vår kära läkare här på f-kassan beviljar är ju en annan sak.. det låter bra.. då ringer du när du känner dig bättre.. va, kommer du inte att bli bra.. men vet du när du ska dö då.. för då vill f-kassan veta datum, tid och gärna om du har någon hos dig.. du vet.. de kan få närstående penning i nåra dagar…

Edit
Verkar som om F-kassan fått ge med sig.. Hurra!

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

3 svar

  1. Hej Pysan!!
    Myndigheter och medmänsklighet går sällan hand i hand. Detta fenomen har konstaterats gång på gång!
    Idag har jag börjat min semester. Jag passar på tillfället och kommer inom här och säger SKÅL ta mig fan!!!! För nog vill man skåla med sin Pysa när man sitter här på balkongen och dricker ett glas rosé!
    Jag önskar att du får lite ledighet i sommar som gör dig gott. En ledighet där du får känna dig stark, frisk och GLAD. En ledighet där du får insupa liv och kärlek!
    Stor semesterKRAM!!!!
    Din festkompis,
    Tizzel

  2. Ja,
    jävlar anamma så fick dom vika sig!

    Önskar dig också en härlig sommar Pys, det är du värd, om någon, hon med jävlar anamma!

    Pöss

  3. Det var ganska uppnebart att de skulle vika sig till slut. Det som skrämmer mig var att folk faktiskt FÖRSVARADE det från början.

    ”Blir man återbetalningsskyldig om man inte dör inom tre månader?” höll jag på att fråga, men det var lite väl hårt sagt…

Kommentera

