Att vara den äldre

Idag i Aftonbladet kan man läsa artikeln om paret där kvinnan är äldre än mannen..

Bara rubriken ger mig kalla kårar: ”Därför faller jag för yngre män”
För du frågar aldrig en man samma sak.. en sån rubrik sätts inte om det är en man som har en 10 år yngre tjej..
Är det fel? Är det tabu?

Själv är jag gift med en man som är född 1974.. jag är född 1964.. och ska jag vara riktigt ärlig så är det nästan exakt 10,5 år som skiljer.. då jag är född i april och han i oktober.. om det nu ska vara så himla viktigt det där med ålder…

Vi kompleterar varandra.. vi älskar varandra..

Tänk bara på vad vi har gått igenom tillsammans.. Han som yngre man lämnade inte mig.. inte när jag blev enbröstad och ärrig… inte när jag är klimakterihäxa till 120%.. utan han finns här…

Att vi sen har andra refernensramar är fullt naturligt..

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

4 svar

  1. Ja som du vet Pysan så är min man sedan 10 år, 14 år yngre än mig.
    Vi har det så bra ihop. Han är lugn och allvarlig, jag är fjantig och ganska sprallig och har lätt till skratt.
    Nej man ska inte titta på siffror utan på människan!
    Kram och ha det gott

  2. Min nya gubbe är 20 år äldre än mig. Inte tycker jag att det utgör något hinder. De två ex jag haft har varit sju år äldre respektive yngre. Varför skulle jag ha något gemensamt med någon bara för att vi är jämnåriga, liksom?

    ”Age is nothing but a number” som de säger…

  3. Kan dela med mig av min egen erfarenhet..älskar en 21 år yngre..det känns så härligt.Han är mogen..och jag kanske lite barnslig..vad vet jag..men våra själar säger ja..och inget ska stoppa oss.Vi bestämmer ju själva.
    Hoppas ni andra gör det med..huvudsaken är ju att man tycker om varandra.

  4. Visst är det märkligt! Det viktigaste måste väl vara att man har det bra tillsammans och trivs. Man föll ju en gång för personen och inte för åldern!

Kommentera

