Gla´

Har gjort Hova riddarvecka idag.

Sonen blev lycklig över en tvåbladig yxa.. så vi satt och lekte på vägen hem..

Tog en Mariestad på ett nyöppnat ställe.. med ett fint namn..

Är faktiskt glad att jag inte levde på medeltiden..

För fick man cancer då så dog man.. det bara var så.. men då sa man inte cancer utan kräfta..

Så på något sätt är det rätt så bra..

Undrar om de där lärde på den tiden visste att vi idag skulle hålla på så som vi gör med riddare och medeltiden..

För Arn lever ju också…

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

2 svar

  1. Hej Pysan!!!
    Här kommer en hälsning från Tizzel som är på bloggsemester! Låter som om ni hade en mysig dag!
    Kram!

  2. Ja det där om kräfta fick jag lära mig på gymnasiet. Vi hade ett runt litet hus som vi fick röka i vid skolan. De va den så kallade rökrutan. Och alla lärare kallade den för Kräftburen. Och inte förens jag tog upp det på ett möte med lärarna.. lärde jag mig att det egetnligen betydde cancerburen.

    kram på dej

Kommentera

