Helvete och helvete

Enligt Nina så var hennes liv ett helvete tills hon fick reda på att det inte var cancer.

Vi som har fått en riktig cancerdiagnos och faktiskt har haft eller har cancer.. Hur är vårt liv då???

För inte kan det väl vara ett helvete.. för det är bara om man tror att man har cancer…
Eller hur är det nu hon sa…

– Ett förväxlat cancerprov gjorde mitt liv till ett helvete för en tid sedan, avslöjar Nina. Under några veckor levde jag i stor ovisshet och ångest.
Sen kom nästa omskakande besked. Läkarnas cancerdiagnos var felaktig.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

3 svar

  1. Jag tror faktiskt att hennes liv var ett helvete precis som cancerdrabbades liv är ett helvete. Jag har själv blivit undersökt för en knuta i bröstet som tack och lov visade sig vara ofarlig. Jag tyckte det var en djävulsk period men ännu värre hade det naturligtvis varit om mina värsta farhågor besannats. Vad jag menar är att man kan faktiskt få känna en stark oro och en fasa även om man inte har fått en diagnos. Det finns ju alltid någon som har det värre men man tänker inte så logiskt när man är rädd.

    Men som någon klok sade ”Det är stor skillnad på att tro att man har cancer än att ha cancer”.

  2. Ovisshet är ofta mer ångestskapande för många, eftersom det leder till så många fantasier och näst intill katastroftänkande. En persons känslor är personliga och är aldrig fel. Skillnaden är dock att efter hennes besked kan hon gå vidare och lägga det bakom sig, medan vi andra måste ta itu med beskedet och bearbeta det, med allt vad det innebär.
    Det om något är ett helvete…..men var och en har en personlig skala av vad man anser vara ett helvete. Innan min diagnos kunde ja gå igång på situationer som jag idag rycker på axlarna åt….för jag har andra referensramar idag än då….

    KRAM

  3. Jag förstår exakt hur du menar – var i samma situation för ett tag sedan själv!

    Enda sätten för mig att öka min motivation då var att hitta svaret på nätet:

    http://www.modernchef.se/2008-08-08-05-13-46.html

    …fick en massa bra tips där!

Kommentera

