En hjälte?

Är en tösabite som började blogga när hon fick cancer.. Dessutom började hon på blogga på blogg.se..

På något sätt tycker jag att jag känner igen mig..

Fast jag är inte 21.. och jag är inte söt..

Men jag var fanimig FÖRST på nämda blaska

Tycker det är så himla kul..

Dessutom är hon vald som HJÄLTE.. för att hon är UNG? För att hon har CANCER? För att hon är SÖT? Eller för att hon BLOGGAR på AFTONBLADET?

Jag har inga svar.. men jag vet vad jag tänker och mina tankar är mina egna.. och dem släpper jag inte ut hur som helst.. men hon får snart konkurrens.. För snart vänner.. då är det oktober.. och då kommer det en tjej som är ung.. och som drabbats av bröstcancer och bloggar på Aftonbladet och i deras ROSABANDET BLOGG..

Är jag sur.. Nä..
Är jag less.. Nä..

För det är roligt om jag kan öppna ögonen för någon hur det går till..

Alla är hjältar som får cancer.. även om de inte fixar det och faktiskt dör… Förstå detta..

En Hjälte som klara av denna tuffa behandling som man får..

En hjälte som fixar alla djävulska biverkningar som man får..

En hjälte som faktiskt fixar detta..

Då hon är en hjälte.. men ingen hjälte som gör att man tycker att hon har gjort något extraordinärt.. för det ha alla som fått cancer och genomgår hela behandlingsregistret..

Förstå det Aftonbladet..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

9 svar

  1. Aldrig slagit dig att det är just det som Aftonbladet förstått…? Du glömde att hon är en hjälte för att hon genom sin blogg är ett stöd för andra.

    Pys svarar:
    Ja, det är ju konstigt.. att när jag en gång bloggade på aftonbladet innan jag VISSTE att jag hade min CANCER så kom ändå den där rosabandet bloggaren..

    Alla som får cancer är HJÄLTAR. Du kan inte plocka fram en enskild individ.. för det går INTE

    Kram Pys

  2. Tycker du att man inte ska framhäva någon alls då eftersom det finns så många som kämpar mot cancer? Det kanske är en kombo av att hon bloggar (och det väldigt bra jämfört med många andra) och inspirerar andra medan hon gör det?

    Pys svarar:
    Jo, jag tycker att de som bloggar om sin cancer ska fram. Men inte att betala någon för att man gör det. Jag har bloggat gratis hela tiden, även då jag bloggade på aftonbladet om min cancer… Men hon är ju söt.. och inte en gamal tant på 42 som fick cancer..

    Kram Pys

  3. Hon får inte en krona.

    Pys svarar:
    Vad är du för källa då? När du inte vågar stå för vem du är?
    Då tror jag inte så mycket på din källa.

    Kram Pys

  4. Hejsan!

    Jag ville bara meddela dig att jag inte får ett öre för att jag bloggar på aftonbladet, och jag tycker att det är fel av dig att bara anta det!
    Jag blev kontaktad och tillfrågad om jag ville blogga för dom, då dom ansåg att jag skrev bra och lättläst, och att jag skulle kunna vara ett stöd för människor i liknande situationer.

    Mvh / Johanna

    Pys svarar:
    Då får jag be om ursäkt. Det ända som jag tycker är fel är att det är så många som har bloggat om cancer innan på Aftonbladet och då inte som Rosabandetbloggare.. och de har inte fått den uppmärksamheten som du har fått.

    Cancer är svårt att blogga om..

    Kram Pys

  5. Men herregud, vilken dagismentalitet…. Buuuuhuuuu de andja bloggajna har inte fått samma uppmärksamheeet… Välkommen till verkligheten. En del får mer utrymme, andra mindre. Och i det här fallet känns det som om ju duktigare man är och ju mer ödmjuk till livet man är desto mer får man. KRAAAAAAM

    Pys svarar:
    Läs igen vad jag skriver.. det är inte riktigt så.. du lägger in dina egna egenskaper i det jag skriver..

    Jag har fått tillräckligt mycket uppmärksamhet.. både av Aftonbladet och på andra ställen för att jag bloggar..

    Det som det hela rör sig om är om hon är en HJÄLTE eller inte.. vilket jag INTE tycker.. för alla som får cancer är HJÄLTAR i mina ögon..

    Kram Pys
    Nej, föresten.. jag var du kvar på dagisnivå.. så det får bli kjamizzz..

  6. Ja, du har rätt. Hjältar är alltid snygga/söta/vackra. Det är så världen ser ut. Människor är ytliga. Den som inte är snygg blir inte hjälte oavsett om den har cancer. DEt är tragiskt egentligen. Helst ska man vara ung också, då är man ännu mer hjälte.

    Pys svarar:
    Kul att någon förstod vad det var jag ville med mitt inlägg…

    Kram Pys

  7. Jag måste bara få fråga en sak. Du skriver att ALLA med cancer är hjältar. Vilket jag fullständigt håller med om. Inte bara dom med cancer, utan alla med sjukdomar har rätt att kalla sig hjälte!

    Men du anser inte att jag är en hjälte även fast jag har cancer? och det bara för att jag är ”söt” och ”ung”?

    Pys svarar:
    Du är lika mycket HJÄLTE som jag är eller alla andra som har cancer..

    Det är inte dig jag reagerar på.. det är AFTONBLADET som i princip anser att du är en HJÄLTE..
    Du är ung.. och du är söt.. det kan du inte komma ifrån.. och var glad åt komplimangen.. För du är vacker..
    Du är en HJÄLTE.. och alla andra som har eller haft CANCER är lika mycket HJÄLTAR..

    Det jag tycker är FEL är att Aftonbladet bara tar upp dig.. det är inte ditt fel.. det är blaskans fel..

    ALLA som har CANCER eller haft CANCER är lika mycket HJÄLTAR i mina ögon..

    Kram Pys

  8. Hej Pysan! jag vet helt enkelt inte hur vissa tänker! Varför är en 21-årig söt tjej en större hjälte än du och jag som varit i samma båt och är 40-plussare? Jag bryr mig inte om vem som bloggar om vad, men om en tjej med cancer blir uppmärksammad för att hon just har cancer och blir nominerad till en av sveriges hjältar, det är botten. Antingen är alla vi som har/haft cancer hjältar eller så ingen av oss!!!!!

    Pys svarar:
    Tack! Du har förståt vad jag menar.. jag menar inget negativt till tösabiten.. utan jag blir så arg på Aftonbladet.. alla som har cancer är HJÄLTAR.. även om de inte klarar sig..
    The bottom is nådd!!

    Kram Pys

  9. Jag har inte varit inne på din blogg sedan ”aftonbladet-tiden” Hur är det med dig nu? Vet inte om du minns mig men jag var med och chattade på bröstcancerfondens hemsida för ett par år sedan. Jag slutade för att jag blev så trött på alla som hade åsikter om vad man skrev om, jag kände att om man inte får skriva om vad man vill, då behöver jag inte skriva alls. Chattar du där fortfarande?

    Pys svarar:

    Nä, jag är bara med på ett forum för cancertjejer. Adressen får du här: http://www.cancertjejer.forum24.se/
    Där trivs jag.

    Kram Pys

Kommentera

