Min kropp och själ (Mösseberg) del 1

Har varit iväg till Mösseberg..

Jag hade fått 14 dagar av mitt landsting.. så jag skulle varit där från den 24 augusti till den 7 september.. men jag hade sådan hemlängtan så jag åkte hem redan den 5 september då alla andra också åkte hem..

Kurorten ligger helt ljuvligt en bit upp på berget som också heter Mösseberg. Där finns ett utsiktstorn som är väl värt att besöka.. Vid klart väder så har man en mycket vacker utsikt över slätta och om man tittar åt rätt håll så ser man Hornborgarsjön.. kan tänka mig att när det är trantider så ser man hur fåglarna kommer i ett stolt V och landar..

Djurparken finns också i närheten och gör att det är kul att gå uppför den där backen.. För där händer det alltid någonting..

Vad gjorde jag då på Mösseberg?

Jag fick ett fint rum, som den tur jag har så fick jag ett handikapp anpassat rum med två sängar varav en var en sådan där elektrisk sjukhussäng så man kunde sitta i sängen med skönt ryggstöd om man så ville.. Jag fick teve och telefon på rummet.. dessutom var toaletten handikappvänlig och gjorde att man nästan kunde ha picknick i den.. Vals kunde man dansat om man haft någon att dansa med..

Då man kom på söndagen fick vi gå en runda gemensamt för att vi allihop skulle hitta i omgivningen på själva kurorten. Det var en hel del information som skulle landa inför nästa dag då det skulle börja hända grejer..

Så klockan 18 fick vi äta.. med bordsplacering, vilket betydde att vi fick en lapp med vårt namn och så sätta den vid vår plats vid bordet.. sen hade man den här platsen hela vistelsen..

Det var nu som man lärde känna de där andra.. ”Den finska sisun”, ”E”, ”J” och så ”S”..
E fick ingen mat.. för maten tog slut.. så hon fick vackert vänta tills kocken kom tillbaka.. och hon fick en middag värd att vänta på.. Eller vad tycker ni om ”Entrecote med tzatsiki”? Enligt E så var det en konstig smakupplevelse.. och jag får hålla med..

Så gick man och la sig för natten… Det var då.. jag hörde.. stegen i rummet ovanför..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Kommentera

