24 Rosa timmar.. Hjältar del 1

Här har ni ett par av mina hjältar

Det hela började att Alexander under ett cykellopp för Barncancerfonden och han möte Johan. Hela historien kan ni läsa här.

Christos skrev en kommentar till mig och jag citerar härmed de delar av kommentaren som jag tycker är värd att citera.

Förra året arrangerade vi i Göteborg ett event (24 timmars spinning) till förmån för rosa bandet och vi lyckades samla in 70.390kr. I år är vårt mål med 24rosatimmar att samla in över 100.000kr till bröstcancerforskningen.
Fler kvinnor skall inte behöva gå bort i denna sjukdom.
Blott 20 åriga Alexander som var initiativtagaren och eldsjälen bakom detta event http://www.24rosatimmar säger att “tillsammans gör vi skillnad.” Jag håller med.

Jag hoppas att fler besöker sajten http://www.24rosatimmar.se och läser varför en 20 årig kille anstränger sig så. Det är oehört gripamde och Hans bedrifter för att samla in pengar för cancerforskningen är otroliga, eller vad sägs om hans cykeltur på 1.350km för Barncancerfonden som samlade in över 250.000kr!

I år gör de alltså om bedriften.

Gå in och läs..

Alexander är en hjälte i mina ögon!

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

3 svar

  1. Kämpa på tjejen och ge aldrig upp, DU är en hjälte i våra ögon

    Christos

  2. Kan inget mer säga än det som har sagts i tidigare kommenter: DU är en hjälte Pysan! Kämpa på och ge aldrig upp!

  3. Hej Pysan. Tack för att du tog dig tid o kikade in hos mig:jag blev jätteglad. Och jag är glad att se att du skriver lite igen. Du skriver så himla bra. Jag brukar alltid svara på alla kommentarer jag får.Men jag gör det på min blogg bland kommentarerna. Men alla som skriver till mig får en rad på min blogg och även att jag kikar in hos dom ..Jag jag kikar in hos en del ändå..fniss..Ha det gott .:Och hoppas vi hörs igen.Kram Lena i UK
    p,s läste om Alexander…fint initiativ.d.s

Kommentera

