Insamling i år igen

Jag skulle inte göra någon insamling.. men jag kom på andra tankar…

Så nu är jag igång..

En liten slant.. och ni gläder mig..

Nytt för i år är att de inte har någon form av tävling.. det är alltså inte så att jag måste sätta upp en viss summa som jag tycker ska in..

Klicka på bannern här nere eller på den på höger sida.. så kommer ni till min kampanj för Rosabandet..

Tänk också på följande:

”Var nionde kvinna drabbas någon gång i livet av bröstcancer. Men även om antalet diagnoser ökar, är det fler kvinnor som överlever sin bröstcancer i dag bland annat tack vare framgångsrik forskning.”

”Lär känna din bröst. Se på dina bröst framför spegeln. Höj armarna och titta efter förändringar. Tvåla in brösten när du duschar. Känn efter ojämnheter med raka fingrar, lätt tryck och små cirkelrörelser. Undersök dina bröst en gång i månaden, gärna dagen efter avslutad mens. Tveka aldrig att kontakta läkare om du känner några förändringar. Gå på mammografi kontroll när du blir kallad även om du känner dig frisk.”

Stöd min insamling på Rosa Bandet


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentera

