Ny tutte eller inte..

Jag vill ha ett nytt bröst.. samtidigt så är jag så himla sur att behöva vänta..

Var till Sahlgrenska den 30 juli och då träffade jag plastikkirurgen.

Ja, jag vet, jag har inte bloggat om det här då jag inte r iktigt kan sätta ord på den besvikelse som drabbade mig. För jag får visa upp mig.. och jag blir fotograferad precis som en fånge.. bara det att här är det inte ansiktet utan hela torso och magen i all sin glans. Framifrån och sen både höger och vänster sida. Endast iklädd trosor..

Jag har ett bra samtal med plastiken som jag inte helt och hållet tycker att hon lyssnar. När jag säger att jag har Noonan och därför lätt att få blåmärken så drar hon öronen åt sig.

Den typen av operation jag vill göra är lång och viss blödningsrisk förekommer i större utstäckning än andra typer av operationer. Så jag märker att hon inte vill att jag ska göra den.. hon vill att jag ska ta ryggmuskeln och göra en ny tutte.. vilket jag inte vill.. jag vill att de ska ta av bukfettet.. för då blir det en mjuk och go tutte och inte muskel..

Sen kom det västa dråpslaget.. de säger att man ska vänta ett (1) år på att få göra en ny tutte efter strålning…

Jag hade strålmuck 22 januari 2007 och jag kommer att få vänta till ca juli 2009.. för det är ETT års väntetid på Sahlgrenska för nya tuttar..

Idag har jag fått min kallelse.. jag åker till Sahlgrenska på tisdag och gör mitt blodprov för nu ska det utredas hur min koagulation är och om jag på något sätt ligger i riskzonen.. detta skulle gjorts för längesen tyckte läkaren då man helst ska ha papper på det i plånboken ifall man råkar ut för någonting…

20 mil enkel resa för ett blodprov!! Snacka om att sjukvården gör det lätt för oss…

Men en ny tutte ska jag ha.. och det ska göras av bukfettet.. vad än doktorn säger..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

3 svar

  1. Usch… Så jobbigt att behöva vänta så länge. De prioriterar det livräddande förstås, eftervård och rehab är ju alltid eftersatt. Men 2½ år är väldigt lång tid…

    Kram

    Pys svarar:
    Tydligen går det under vårdgarantin!! Det har jag inte fått någon information om!!

    Kram Pys

  2. Tjugo mil för ett blodprov!!! Ja, där kan man verkligen tycka att det känns onödigt! I andra fall kan man ju ta prover och skicka till olika lab runt om i landet. Varför inte i detta fall?
    Tycker också det känns tråkigt att du ska behöva vänta så länge på din operation. Förstår att du skulle vilja att det hände mer nu direkt – nu när du ändå fått utsätta dig för den där fotograferingen och haft samtal och allting! Jag håller tummarna för dig!!! KRAM!

  3. Ja Pysan, man har ju fått lära sig att ta missräkningar i allafall, inget är så enkelt som man kan tro, väntetider, köer. Det känns som om det skulle vara billigare att ta blodprovet och skicka det till Sahlgrenska, men vad vet jag.Tusen kramar

Kommentera

