Blodprov, bröstcancer och utvecklingsländer

Nu är jag lite förbannad..

Inte på att forskningen har gått framåt så att man snart bara kan ta ett litet blodprov och så kan de kolla mitt budbärar-RNA i blodet för att se om jag har bröstcancer.

Jag är inte heller förbannad på att jag fick bröstcancer och får vänta så länge på en ny tutte.. men den som väntar på något gött.. (eller hur det nu var den där vise sa…)

Det som gör mig förbannad är att det där blodprovet ska testas först på kvinnor i INDIEN..
Varför just där?
Får kvinnor i Indien lättare bröstcancer?
Hur stor är skillnaden mellan Europa och Indien i % när det gäller insjukna i bröstcancer?

Det är ett blodprov. Det är inget som ska tillföras till blodet.. och hade det varit det hade det varit fan så mycket vidrigare om de först skulle testas i Indien..

Fast det är DiaGenic i Oslo som kommit fram till detta.. så det kanske är därför.. (hi hi)..

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Ett svar

  1. Hello! Säkert är det skillnad i lagsystemet, säkert mer byråkrati i Sverige, inte vet jag Kram Gunsan

Kommentera

