Den där RosaBandet månaden..

börja idag..

Jag känner både glädje och en otroligt stor sorg över att den finns..

Glädje för att det kommer in pengar till forskningen så inte människor behöver dö i cancer.. ja, män kan också få bröstcancer…

Sorg över hur jag själv känner och då är det mycket tankar, ångest och en hel del oro som kommer upp till ytan igen.. fast jag försöker hålla den nere.. men det är fan i mig inte lätt…

Idag på Aftonbladet så skriver de om kvinnan som blev kallad för sent till mammografi. Det blev jag också. När jag fick min knöl så var yngsta åldern för att bli kallad till mammografi 45 år.. jag var 42.. jag fick min knöl och den var stor.. 5*5,5 cm.. så det var ingen liten en.. hade jag blivit kallad när jag var 40 och så med 18 månaders mellanrum så hade den hittats betydligt tidigare…

Så skriver också Aftonbladet om BRCA genen.. det finns två stycken och de har fått en 1:a eller en 2:a efter BRCA.. fast här vet jag inte så mycket.. för jag har ingen genetisk bröstcancer.. jag har en hormonell..
Ett säkert botemedel mot denna typ av cancer är att helt enkelt ta bort brösten.. jag hade gjort det direkt.. för är risken 80% att man kommer att få bröstcancer så är risken FÖR stor att våga chansa..

Och så kör då Aftonbladet med sin Rosabandet bloggare.. som så ofta förrut.. fast denna gång så är det en kvinna som har fått återfall.. denna blogg ska jag helt klart läsa.. för detta är mer i min situation.. än de andra bloggarna…
Nä.. jag har inte återfall.. vad jag vet…

Hjälp mig också att få in lite mer pengar..

Det skramlar så tyst så..


Stöd min insamling på Rosa Bandet

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Kommentera

