Hur kan Expressen

Läser det här och blir arg..

Hur kan Expressen???

Att jämföra gangsterlivet med att ha cancer..

Snälla Expressen.. inse att alla inte dör.. det är inte 1 av 4 som överlever cancer idag.. överlevnaden är betydligt bättre.. kan ni inse det..

Gangsterlivet – lika farligt som att bära på en cancertumör

– I verkligheten handlar det om 2 000 unga, ensamma och ofta missbrukande män med lika stor chans att överleva som om de hade cancer.

– För dem handlade vardagen om att ständigt vara livrädd för att det skulle ligga en handgranat under motorhuven – och att hata sig själv för att man svikit sina barn.

Ja, jag är livrädd.. jag är rädd att jag ska få återfall eller i allra värsta fall metastaser som min kropp inte orkar fixa.. men jag hatar inte mig själv.. och jag har inte svikit mina barn.. fast jag fick cancer..

En studie från Karolinska institutet visade 1993 att risken att dö i förtid är ungefär lika stor för den som är kriminell som för den som lider av cancer eller en hjärt- och kärlsjukdom.
Efter 20 år hade en fjärdedel, 160 av 620, av de ungdomar som forskarna följde dött. De flesta av de avlidna fick en våldsam eller en alkoholrelaterad död.

En studie från 1993 då kan jag förstå.. alltså.. det är 15 år sedan den studien kom ut.. och genom detta så kan Expressen skriva en sådan rubrik som de gör: Gangsterlivet – lika farligt som att bära på en cancertumör..

Expressen! Vet någon av Era reportrar hur mycket cancerforskningen har gått framåt sedan 1993?? Ta reda på fakta innan ni sätter Era slagkraftiga rubriker….

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

Kommentera

